2023. október 31., kedd

Szilágyi Heléna (szerk.) - Bodnár Alexandra (szerk.) - Kárhozottak Legendái


 Mára egy igazán hátborzongató antológiát hoztam nektek, ami a RedZoneBook gondozásában látott napvilágot. Itt is szeretném megköszönni Szilágyi Helénának, a recenziós példányt!

A Kárhozottak Legendái egy csokorba gyűjtötte a régi legendák démonjait, szellemeit, hogy egy sötétebb perspektívába helyezve őket hozzál el őket nekünk.
Magyarországon sárkányok, Európában démonok és szellemek, északon régi istenek, Amerikában pedig a wendigo kel életre.

A 12 darab novella teljesen eltérő lényeket, élethelyzeteket mutat be, egy azonban közös bennük: elképesztően félelmetesek.
Az írók között megtalálhatjuk például Alex L. Hooper, Szolár Bence M.Z. Chepelle írásait is, de voltak számomra teljesen új szerzők is, aminek én nagyon örültem.  

Én három novellát emelnék ki, ami nekem nagyon tetszett.
Szilágyi Heléna -A garabonciás története teljesen beszippantott. Főhőse egy egy nőstényfarkas, aki emberi alakban elcsábít egy férfit, aki ezek után arra teszi fel az életét, hogy bosszút álljon a démonom.  Nagyon hátborzongató hangulata van, végig rázott  a hideg, pedig háromszor is elolvastam.

Másodikként BB. Lewin - Egy halászlány balladáját mondanám. Hátborzongató mese egy lányról, akit miután meggyaláznak esélyt kap a bosszúra. Az ilyen történetektől még a vér is felforr az ereimben, de ebben a kontextusban nagyon izgalmas volt.

A harmadik történet Alex L. Hooper tollából származik, ami meg kell mondjam engem nagyon megérintett. A történet gerincét egy női szellem adja, akiben mérhetetlen fájdalom van. 

A többiek is nagyon tehetségesek, de most ez a három hagyta bennem a legmélyebb nyomot. 

Mindegyik novellához tartozik egy illusztráció, amit Szilágyi Heléna készített. Tudjátok, hogy nagyon szeretem a munkáit, ezért mindig érdeklődve figyelem, hogy éppen mit alkot. Most sem csalódtam, nagyon szép munkát végzett.

Azt kell mondjam, hogy megint egy olyan novelláskötettel lettünk gazdagabbak, ami a dark fantasy rajongóinak nagy kedvenc lehet egész évben!

Őszintén gratulálok a csapatnak és remélem, készülnek még hasonló gyűjteménnyel, mert én - és szerintem mások is - nagyon szívesen olvasnánk!

Amennyiben te is szeretnél magadnak egy példányt, keresd a RedZoneBook kínálatában!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések