2020. március 28., szombat

Melinda Taub - Veronai szerelmesek


Elég szkeptikusan álltam neki a könyvnek, hiszen számomra egy nagyon meghatározó történet, a Rómeó és Júlia folytatása.
Shakespeare szerettette meg velem a drámát. Mikor hetedikben először találkoztam vele, teljesen elvarázsolt. Bár nyelvezete nem könnyű, mégis az első perctől fogva olvastatta magát. Súlyos mondanivalója és tanulsága is elgondolkodtatott.
A Rómeó és Júliát ezután követte a Hamlet, a Szentivánéji álom és társai, mégis a legmélyebb benyomást, a két fiatal szerelmes története hagyta meg bennem.
Ezek után nagyon féltem, hogy mit kapok majd a regénytől. Egyrészt úgy gondoltam, hogy nem biztos, hogy egy ennyire köztudatban élő regényt folytatni kellene, másrészt pedig sejthető volt, hogy nem az eredeti szerző stílusában fog mindez megtörténni.
Ám, ahogy elkezdtem olvasni és jöttek az ismerős szereplők, nagyon boldog lettem. Verona, a herceg és a jól ismert viszály. Újra azon a helyszínen találtam magam, amit annyira szerettem 15 évvel ezelőtt. Ismét szerelmesekért aggódhattam és - bár ők nem Rómeó és Júlia voltak -, Benvolió és Rozalin is megérdemli ugyanazt a szurkolást.
Kifejezetten tetszett, hogy két mellékszereplő kap sorsdöntő szerepet a folytatásban.
Örültem, hogy Rozalint megismerhettem, mert az eredeti történetben nem voltam valami túl jó véleménnyel róla. Szerencsére ez most megváltozott, mert viszonylag hamar megkedveltem.
Benvulió olyan volt, mint amire emlékeztem és ez a stabilitás jót tett a regénynek.
A herceg döntésén - miszerint a fiatalok házasodjanak össze - megdöbbentőnek, ugyanakkor bölcsnek gondolom. Kockázatos vállalkozás volt, hiszen miért ne lehetne családon belül is folytatni a sok éves harcokat? De ilyen egy jó uralkodó: erős kézzel kormányoz és ha kell meglepő döntéseket hoz.
A regény borítója egyszerű, mégis letisztult. Nekem nagyon tetszik ez a minimalista stílus, igazán ízlésesre sikerült.
Összességében nagyon kellemeset csalódtam a könyvben. Könnyen és gyorsan olvastatta magát: két nap alatt a végére is értem. Aki szereti a szerelmes történeteket, - főleg a veronai szerelmesekét - garantáltan jól fog szórakozni!

Ha megrendelnéd, keresd a Könyvmolyképző Kiadónál!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések