2021. szeptember 3., péntek

Szilágyi Heléna (szerk.) - Grimm: ​Sötét mesék


 Először is szeretném megköszönni Szilágyi Heléna írónőnek, hogy én is kaphattam egy példányt a regényből! Bár nem sikerült olyan hamar kiolvasnom, mint szerettem volna, fantasztikus élmény volt!

Az antológia számos tehetséges szerzőnk művét tartalmazza, ám az alapjuk ugyanaz. A Grimm - fivérek munkássága. 

Gyermekként a mesékkel, felnőttként pedig az eredeti művekkel találkozhatunk. Mint a címből is sejthető a Sötét Mesék az utóbbiból merített ihletet.Mind a 21 mű egy történetet dolgoz fel, vagy bővít ki a testvérek tollából - természetesen fantasztikus izgalmakat okozva ezzel.

Sosem titkoltam, hogy nagyon szeretem a Grimm testvérek munkásságát, több nyelven olvastam a kicsiknek és a felnőtteknek szőlő történeteiket is, így picit féltem attól, hogy számomra nem lesz elég izgalmas a könyv. De szerencsére óriásit tévedtem, ugyanis a szerzők valóban csak inspirációnak használták az alapot. Ez azt eredményezte, hogy teljesen újszerű történetek születtek, amik még az olyan sokat olvasott személyt is elvarázsolják, mint én.
Többek között bepillanthatunk A palackba zárt szellem, A tizenkét fivér, A Holle anyó és Az ördög három aranyhajszála világába, de a felsorolás a teljesség igénye nélkül történt.

Az összes alkotó nagyon tehetséges, volt aki elgondolkodtatott, vagy akinek a történetétől a karomon is felállt a szőr. Mindenki hatot rám valamiképp, és számomra ez a legfontosabb, ha új szerzőket ismerek meg.
Szöveggondozás szempontjából is szép munkát végeztek, a betűméret számomra nagyon alkalmas volt arra, hogy a történetekbe esténként is elmélyülhessek. (Valljuk be, ehhez ez a legideálisabb napszak. ) 

A borító nagyon szép és figyelemfelkeltő, ez a vörös szín nagyon telitalálat volt! Külön kiemelném a fejezeteket elválasztó grafikai elemeket, melyek nemcsak igényesek, de bőven hozzátesznek a borzongós hangulathoz.
Egyedül a +18 karika lehet picit zavaró, hiszen szerintem annyira nem voltak félelmetesek a mesék, hogy ez rákerüljön. Bár, az is igaz, hogy így biztosan nem kerül majd kisebbek kezébe!

Összességében azt kell mondjam, fantasztikus könyv került ezzel a magyar piacra!
Nálam mindenképpen kedvenc és újraolvasós lesz!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődéseteket, keressétek az Underground Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések