2020. március 6., péntek

Marék Veronika - A kockásfülű nyúl




Mióta megismertem Marék Veronika írónő munkásságát, kutatok a könyvei után.
Mikor Nikitől megkaptam a Kockásfülű nyulat, az egyik szemem nevetett csak: mivel szeretem az írónő írásait nem volt kérdéses elolvasom-e.
Viszont én gyerekként sem szerettem ezt a mesét. Sosem értettem, hogyan tud valaki egy bőröndben lakni és egyébként is miért lakik ott? Nem lenne egyszerűbb egy kisgyerek szobájában élni? Az is kérdőjeles volt mindig bennem, hogy miért nem pufi a nyuszi? Nem a negatívumot szeretném kiemelni, csupán csak rá szeretnék világítani, hogy bár magát a mesét nem szeretem, mégis adtam esélyt a történetnek.

 A 40 oldalas könyvecskében két történetet kapunk.

Az elsőben  kélt kisgyerek játszadozásának lehetünk tanúi.
Egy Menyus nevű kislány hóembert épít, amit a barátja mindig lerombol. A kishölgy és címszereplőnk kitalálnak egy módot, hogyan menthetnék meg a művüket az ismétlődő támadásoktól és mikor ez sikeres; a két gyerek barátságot köt és együtt játszanak tovább a hóban.
A második történetben már nyoma sincs a havas napoknak.
Kistöfi tulipánokat szeretne rajzolni és ehhez kölcsönveszi barátja zsírkrétáit. Mindenféle felületet felhasznál: járdát, falat, hirdetőoszlopot, kocsikat. Érthető módon ez nem tetszik a felnőtteknek és mindenhonnan elküldik. Természetesen a Kockásfülű nyuszi most sem hagyja cserben a barátait és együtt találnak egy olyan helyet, ahol a kislány nyugodtan alkothat.
Összességében aranyos történetek voltak illusztrációkkal, de kedvencem nem lett. Viszont ahol van óvodás korú gyerkőc, kellemes kikapcsolódást nyújthat.

Ha te szereted a mesét a Bookline-nál megvásárolhatod!



Írta:Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kerby Rosanes -Animorphia

Amikor az ember életében összecsapnak a hullámok, nehéz jókedvűen és mosolyogva, vidám bejegyzéseket írni. Nálam az elmúlt jó pár hónap ilye...

Népszerű bejegyzések