2021. január 22., péntek

Csernovszki-Nagy Alexandra - Mimi regénye

 


A következő regény, melyet a szerző jóvoltából alkalmam volt olvasni, az Mimi regénye. A több, mint 500 oldalas mű már a terjedelmével izgalomba hozott, nagyon szeretek vaskos könyveket olvasni! Ezúton is köszönöm Alexandrának a lehetőséget!

Ez a történet is a XIX. században játszódik. Magyarországon járunk és a főhősnőnk tolmácsolásában nézhetjük végig az országban zajló változásokat. Már a Lina múltja értékelésénél is megemlítettem, hogy nagyon hihető volt az egész történet, de itt ez még inkább érvényesül. 
Amikor egy szerző valós eseményeket szeretne beleszőni a történetébe, a legfontosabb az, hogy azokat a lehető legpontosabban tolmácsolja az olvasók felé. Csakúgy, mint Nagy Eszter - Tóth Gergely műve esetében, most is végeztem egy kis kutatómunkát a korral kapcsolatban és boldog voltam, hogy nem találkoztam pontatlansággal. Természetesen nem néztem át a teljes művet, csak azokra a dolgokra kerestem rá, amik számomra érdekesek/ismeretlenek voltak.
Azért, hogy a lehető legjobban  el tudjuk képzelni a kört és a történéseket, Alexandra lábjegyzetekben segít nekünk - ezt  nagyon hasznos dolognak gondolom.

Főszereplőink tekintetében most nagyon elégedett voltam: Mimi egy bátor intelligens és erős nő, aki nem fél senkitől és semmitől. Vannak saját gondolatai, véleménye, melyekért kiáll -  dacára, annak, hogy erős férfiuralom van a családjában. Szépen kidolgozott karakter, könnyen tudtam azonosulni vele.
Csakúgy, mint minden korabeli leányt, arra próbálják nevelni, hogy egy nap tökéletes feleség és anya váljon belőle, ám ezzel a sorssal főszereplőnk korántsem elégszik meg. Erős öntudata van, ma szeretné irányítani az életét és ezt nagyon jól át is adta a szerző.

Természetesen ebből adódóan vannak konfliktusok, érzelmi viharok, ám a a lánynak az igazi fejtörést a szerelem jelenti. Békefy Gábor korántsem az a férfi, akit a lány mellé szántak - igaz, szerintem ő sem ilyen férfit álmodott meg magának.
Ám a kapcsolatuk mindkettőjük életét gyökeresen megváltoztatja.

A szerző az írás tekintetében is fejlődött, most úgy éreztem, kihozta magából a maximumot. 
A borító nagyon elegáns: az egyszerűségében rejlik a szépsége és egyedisége.

És, hogy kiknek ajánlom a regényt? Azoknak, akik szeretik a a régi romantikus történetek és akiket nem rettent el ha egy könyv meghaladja az 500 oldalt! Bár nem egyestés olvasmány (a magam részéről két nap alatt olvastam ki), mégis nagyon könnyen el tud csábítani a világába!

Ha kíváncsi lettél, a NewLine Kiadó várja a rendelésedet!

Írta: Isabel
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések