2023. június 5., hétfő

Vámosi Kira - (Ne) álljunk párba!


Először is szeretném megköszönni a Mogul Kiadónak a lehetőséget, így egy nagyon érdekes kalandban lett részem!

A (Ne) álljunk párba! egy nagyon érdekes keveréke a modern világnak és a romantikának. Akik követik a blogot, tudják, hogy nem ez a zsáner az, amiben a legtöbbet olvasok, ezért picit szkeptikusan álltam neki. Azt hittem, hogy egy olyan történetet kapok, amit már számtalanszor olvastam, de elismerem, tévedtem.

Aina és Noel nagyon fiatalon lesznek szerelmesek egymásba, és úgy tűnik, minden rendben van kettejük között. Olyan pár ők, akik bármelyikünk lehetne. Nincs bennük semmi extra, vagy különleges és pont ez teszi őket maradandóvá olvasás közben.
Ám a fiú félrelép, ezzel romba döntve mindent, amit elterveztek. A magam részéről annyit említenék a megcsalásról, mint jelenségről, hogy, bár megvan ennek a pszichológiai és egyéb oka, amivel magyarázható, ám én mégsem értek egyet vele. Nem mondok ítéletet senki felett, de ahol fennáll ennek a veszélye, véleményem szerint tisztességesebb elmondani a problémát és legrosszabb esetben különválni, mintsem ekkora törést okozni a másik fél önbizalmának. Na, de vissza a sztorihoz!

A lány, ahogy az várható, teljesen összeomlik, újjá kell építenie önmagát és a nőiességébe vetett hitét. Pszichológus segítségével próbálja feldolgozni a történteket, és az élet nehézségei mellett, megtalálni a párját. És ez az a pont, ahol nagyot nőtt a történet a szememben. 
Nem elég, hogy az írónő felvállalja, hogy egy-egy nagyobb lelki trauma után nem ciki pszichológushoz menni, de még végig is vezet minket Aina útján. Minden fontosabb állomásánál kapunk egy kis kitekintést a szerzőtől, ahol megossza velünk gondolatait arról, hogyan kezeljünk bizonyos helyzeteket. 
Azt nem tudom, mennyire jártas a lélektanban, de nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ilyen különleges módon volt fűszerezve egy szerelmi történet. 

A másik dolog, ami miatt tetszett, az a modernsége volt. Az online társkeresés és annak minden buktatója sincs elbagatellizálva benne, ami azért fontos, mert a mai fiatalok nagyon sokat használják ezeket a felületeket. Nem rémisztgetek senkit, de azt nagyon hasznosnak tartom, hogy be van mutatva az árnyoldala is annak a felületnek, ami a mindennapi életünk részévé válhat és ahol a párunkat keressük. Biztos vagyok benne, hogy ebbe bele lehetett volna menni mélyebben is, jobban kifejtve, de mivel ez egy inkább fiataloknak szóló regény, ami a kikapcsolódást hivatott elérni, szerintem ebbe elég volt ennyi. A figyelmet felhívta, mégsem járunk csukott szemmel, aztán akit ne adj ég érint, vagy érdekli, bővebben utánanézhet ennek is. 

Ez a komolyság vegyül egy fiatalos románcban, aminek persze, sejthetjük a végét, már csak a borító miatt is. Nekem mondjuk ez a külcsín egy kicsit sok, de értem , hogy miért választották a két modellt a könyv elejére. 
Az írónő stílusa választékos és fiatalos, könnyen haladtam a szöveggel.

Összességében egy kis kikapcsolódásra tökéletes, elindít az emberben pár vezérfonalat, amit aztán vagy továbbgörget, vagy elengedi. Azt gondolom, hogy ennek a korosztálynak ennyi elég, szóval amit vártam tőle azt hozta. 

Ha felkeltettem az érdeklődésed, keresd a https://shop.konyvmogul oldalán!

Írta: Isabel
Korrektúrázta: NiKy

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések