2023. október 30., hétfő

Friewald Ruben - Roudot ​herceg


 Először szeretném megköszönni, hogy lehetőséget kaptam az olvasásra! Nem voltam gyors, de ennek nem a történet volt az oka, sokkal inkább az egészségi állapotom. Most is fáj a torkom, de szerettem volna elmerülni valamiben és ez a könyv nagyon jó választásnak bizonyult. Mondom is, miért!

Az elbeszélő költemény szlovák-osztrák mesék segítségével varázsol nagyon különleges hangulatot. Engem Petőfire emlékeztetett a stílus, amit nagyon nem bánok, mert hatalmas példakép a számomra. 
Ruben a mesei elemeket nagyon szépen ötvözte a költészettel, olyannyira, hogy megpróbáltam szépen, hangosan felolvasni. Elképesztően jó hangulata van az egésznek.

Roudot, a francia herceg utazását követhetjük nyomon, tele gyönyörű tájleírásokkal, különleges helyekkel. Ahogy haladunk előre a cselekményben a szereplőnk is úgy fejlődik és új célokat elérni, leküzdve a nehézségeit. Egy olyan karaktert kapunk, akiért nagyon lehet izgulni - legalább annyira, mint Kukoricza Jancsiért - és én ezt imádtam. 

A Fuss, Fehér Tenyér! után felüdülés volt látni, hogy az író a költészetben is tehetséges. Tetszettek a versszakok felépítései, a sorok végi áthajlások, érezni, hogy rengeteg munka van a háttérben! 
Lábjegyzetekkel segíti az olvasót az idegen szavak megismerésében, ami számomra nagyon jól jött, ezért hálás vagyok.

A borító nagyon tetszik, hozza a ballada hangulatát és nagyon kellemes ránézni is! Jól mutat a letisztult betűtípus, sokkal inkább illik ez ide, mint valami cifrább verzió!

Nagyon ajánlom mindenkinek, aki szeretne visszatérni egy picit a klasszikusabb elbeszélések közé, mert nem fog csalódni. Őszintén sajnálom, hogy nem olvastam eddig, de innentől kezdve biztosan újraolvasós lesz!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, keresd a szerző hivatalos weboldalán, ingyenesen!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések