2020. március 6., péntek

Bartos Erika - Brúnó Budapesten - Buda tornyai




Bartos Erika Brúnó Budapesten sorozatának első része kellemes meglepetésként ért. A fülszövegből nem gondoltam volna, hogy ennyire igényesen megírt könyvet ajándékoz nekem Niki.
Brúnó egy kisfiú, aki váratlanul a fővárosba költözik a szüleivel. Bár élnek ott rokonai és barátai, a mégis félelemmel tölti el a gondolat, hogy ott kell hagynia a Balatont és szeretett óvodáját.
A változástól való félelmet az írónő szépen átvezette és inkább új lehetőségként ábrázolta a történéseket. Brúnó környezete biztosította, hogy bár új helyen fog élni, a régi barátságok megmaradnak.
Ez a mondandó is elég lett volna ahhoz, hogy a gyönyörű illusztrációkkal együtt új kedvencet avathassak, de az igazi meglepetés csak ezután ért: ugyanis a költözést nemcsak felületesen érintette a szerző!
Olyan részletes leírást kapunk Budapest történelméről és elrendezéséről, hogy még én is tanultam újat. Bár oda jártam iskolába, alapvetően vidéken élek és bizony jólesett egy kis történelemlecke fővárosunk szempontjából.
Mielőtt bárki megijedne, a tanulás nagyon aranyos köntösbe van bújtatva. A kisfiú a keresztapjával együtt sorra látogatja a város nevezetességeit, pl: a Parlamentet, a Gellért-hegyet, és a Mátyás-templomot. Mindezt természetes rajzok színesítik.
A városnézésen túl természetesen képet kapunk arról is, hogy főszereplőnk hogyan illeszkedik be az új környezetébe és talál barátokra. Szerencsére alaptermészete nagyon kedves és kíváncsi, így nincs nehéz dolga az új ismeretségek kötését illetően.
Összességében azt kell mondjam, ez az egyik legjobb olyan mesekönyv, amit tanító szándékkal is kézbe vehet egy szülő. Az pedig, hogy az országunkról szól, magyar szerző tollából, csak még inkább melengeti a szívemet.

Ha felkeltettem az érdeklődésed, a Móra Kiadónál tudod megvenni a könyvet!



Írta:Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések