2021. június 5., szombat

Csapody Kinga - Lakatos Levente - Az első vakkantás (Tomo 1.)


 Azt kell mondjam, hogy kellemes csalódás volt számomra a könyv. Nem tagadom, olvastam pár véleményt róla az interneten, mielőtt nekikezdtem volna és nagyon meglepődtem, mikor rájöttem, hogy nekem tetszett a történet.

A történet arról szól, hogy Levente miként fogad a szívébe és az otthonába egy kiskutyát. Hogyan találkoznak, miképpen telnek az első napok és milyen újdonságokat élnek át együtt? Nagyon aranyos volt, hogy mindezt a kutyus szemszögéből ismerhetjük meg.

Tomo egy igazi kis cukorborsó: játékos bátor és igazán szeretni való. Maga az elbeszélés is ilyen, szókimondó néha vicces és nagyon könnyen át tudja érezni minden gazdi a szituációkat.
Itt azért azt megjegyezném, hogy a gügyögés kissé visszavett az olvasás élményéből. 

Alapjáraton nem voltam az a gyerek voltam, aki szerette ha így beszéltek és ez ma sem változott. Nekem is volt már kutyusom, cicám, most éppen papagájom van -  aki visszabeszél - de hozzájuk sem szóltam így soha. Ám mindannyian másképp fejezzük ki a szeretetünket - viszont a kevesebb ebből kicsit több lett volna....

Viszont ennyi, amit negatívumként fel tudnék hozni. Az, hogy az Tomo többször mesélt a gazdijáról, szerintem kifejezetten cuki és életszerű volt. Én is azt tapasztaltam, hogy egy kisállat élete javarészt a gazdija körül forog.... (Ki tudja Rozi papagáj, miket gondol rólam?)

Az illusztrációk igényesek és nagyon aranyosak, dicséret a grafikusnak!

Szándékosan hagytam a végére az írókról a gondolataimat. Azt kell mondjam, hogy nem sok könyvet olvastam tőle eddig - ezzel együtt hármat - de bárkinek is nyilatkoztam róla, mindenkinek azt mondtam, hogy nagyon jól ír! Ami miatt nem vagyok rendszeres olvasója,  az az erotikus zsáner - amit nem igazán tudok befogadni. Van egy szint persze, amit szívesen elolvasok, de ahol már részletekbe menően megtudhatunk mindent, na azt nem szeretem.
Viszont, ha ettől eltekintek, Levente egy kivételesen tehetséges szerző. Külön öröm számomra, hogy akadnak más stílusban írt könyvei is, így én is kikapcsolódhatok a műveivel.
Csak azt sajnálom, hogy ezek nem olyan hosszúak, mint a Simlis vagy az Aktus. 

Csapody Kingáról eddig csak annyi értesülésem van, hogy több fordítása és gyermekkönyve van. Amint olvasok tőle valamit külön, azonnal megosztom veletek is!

Kisgyermekes szülőknek merem ajánlani, szerintem egy pár órára jó időtöltést biztosít majd! Annyit hozzátennék, hogy ha valakinek tényleg ellenérzése van Leventével kapcsolatban, inkább hagyja ki, mert  - mint mondtam - sok szó esik róla. Viszont egy gyerekeknek írt könyvnek az  célja, hogy szórakoztassa /tanítsa a kicsiket, nem pedig az hogy lássa anya vagy apa mennyire nem szereti azt, ami esetlegesen nekik tetszik. Ha mégis ez történne, az hatással lenne az olvasás és a könyvek megszeretésére, ami nem volna bölcs dolog.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed,  Lakatos Levente hivatalos oldalán megrendelheted a saját példányodat!


Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések