2021. június 7., hétfő

Liz Kessler - Emily, a sellőlány (Emily 1.)


Mostanában több ifjúsági regényt van alkalmam olvasni, amitől nagyon boldog vagyok. Ilyen jó időben jól esnek a könnyed olvasmányok.

A történet valóban aranyos: Emily a 13 éves kislány sosem merült el a vízben, hiába él egy hajón édesanyjával. 
A kötelező úszásórán azonban minden megváltozik, ugyanis a furcsa bizsergést érez a lábaiban, ezért kimenekülvén a vízből megpróbálja kideríteni, mi történt vele. Nem kell sok idő ahhoz, hogy megértse, a furcsa érzést az uszonya okozza, hiszen ő valójában egy sellő!
Ezután a kislánnyal az egész világ megfordul, hiszen nemcsak az új képességeit kell felfedeznie  és eltitkolnia, de meg kell találnia édesapját, akiről úgy tudja kisbaba korában elhagyta őt az anyukájával együtt.

Maga a történet nagyon kedves és szerethető. Emily igazi kiskamasz, de nagyon jó lelkű lány. Könnyen barátkozik és okos is. Korához képest gyorsan felméri a helyzetét és mindent megtesz azért, hogy kiderítse a valódi történteket.

Az a szál, miszerint a kislánynak meg kell keresnie az apukáját, szerintem kevésbé lett kibontva; én egy picit több csavart vártam volna bele. Igaz, pont az, hogy nem volt túlgondolva semmi, teszik a regényt könnyeddé és szórakoztatóvá.

Ajánlom 12 -14 éves lányok számára, nemcsak a lányos vonal miatt, hanem mert gyorsan lehet haladni vele. Ez az a könyv lehet, amivel azokat a gyerkőcöket is le lehet kötni, akik kevésbé szeretnek olvasni, vagy éppen most szoknak hozzá ehhez a csodálatos kikapcsolódáshoz. 
Mivel nem hosszú, sikerélményt is biztosíthat a számukra!

Én a Könyvmolyképős kiadást olvastam, de mivel ott már nem kapható, a linken a legújabb kiadást találhatjátok! Remélem, tartalomban nem (nagyon) tér el a két regény egymástól! Ám az eltérésektől függetlenül is egy esélyt mindenképpen érdemel a történet!

 Amennyiben szeretnéd meglepni vele a gyerkőcöt, a Líra várja a rendelésed!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések