2021. október 10., vasárnap

Erdős Zsuzsanna - Légből kapott szerelem


 Először szeretném megköszönni a kiadónak, hogy lehetőséget kaptam a regény elolvasására! Most kezdtem csak ismerkedni a szerző munkásságával és nagyon felkavart a története. 

Főhősünk egy 16 éves lány, Dóri, aki családjával szép életet él. Testvéreivel jól kijön, az iskolában sincs probléma vele. Éli a kamnaszok mindennapi életét, mégnem olyan dolgot tud meg, ami gyökerestül megváltoztat mindent, amit magáról és a világról gondol. 
Azt, hogy miről is van szó, nem szeretném elmondani, hiszen ez a magja a történetnek, de higyjétek el, nagyot fogtok lepődni!
Azt viszont elmondhatom, hogy az írónő igazán komoly témát szeretne a megmutatni az ifjúságnak! Véleményem szerint, nagyon fontos, hogy a kamaszokhoz olyan könyvek is kerüljenek, melyekben kicsit mélyebb dolgokat boncolgatnak, melyek picit túlmutatnak a kamaszkori dolgaikon. Ha ilyen dolgokkal szembesülnek - mégha csak egy regény formályában is - érzékenyebbé vállhatnak a világ történéseire, ráadásul könnyebben kezelhetik saját problémáikat is. 
Hozzátenném, hogy a regényben én egy picit jobban kifejtettem volna ennek a hatását, elmélyültem volna a lelki részében, de tekintve, hogy Dóri még nagyon fiatal, valahol értem az írónő döntését.

A szereplők nagyon élethűek voltak, Alex - Dóri bátyja - volt a kedvencem. Tipikus fiú, de érezni rajta, hogy mennyire fontos számára a kislány. 
Dóri egyébként vegyes érzéseket váltott ki belőlem. Alapvetően szerethető, de néha annyira kijött belőle a kamasz, hogy nem igazán tudtam hova rakni. Akaratos volt, lázadozott és úgy érezte, a világ csak azért létezik, hogy neki rossz legyen. Természetesen ez teljesen normális viselkedés az ő korában, de nekem néha már picit sok volt.

Mivel ez volt az első regényem Erdős Zsuzsannától, nincs összehasonlítási alapom, viszont az nagyon tetszett, hogy az ifjúság nyelvén írt. Érthető, mégis választékos nyelvezet jellemzi. Jól látja a karakterei természetét és azt, hogy az életkorukból adódón vajon hogyan reagálnák ezt le. Kíváncsi lennék mnás művére is!

Összességében azt kell mondjam, szerettem a történetet. Ajánlom lányos anyukáknak és mindenkinek, aki szeretné megmutatni csemetéjének az élet picit nehezebb oldalát is!

Amennyiben kíváncsivá tettelek, a Líra webáruházában megrendelheted!

Írta: Isabel



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések