2021. január 8., péntek

Saul Austerlitz - A Jóbarátok - generáció


 Őszintén szólva egy picit csalódott vagyok a könyvet illetően. De mielőtt rátérnék, mesélnék egy kicsit a sorozathoz való viszonyomról.
Kiskamaszként láttam először: az egyik tanáromnál vendégeskedtem és azt mondta, választhatok bármit a tévében. Mikor találomra mondtam egy címet, örömmel újságolta, hogy neki ez a kedvence és nézzem nyugodtan. Arra nem emlékszem melyik rész ment, viszont arra igen, hogy akkor nagyon nem voltam elragadtatva. Azt gondoltam ekkora marhaságot az életben nem láttam. 
Aztán eltelt pár év és érettebb fejjel újra belenéztem. Emlékszem, pont azt a jelenetet láttam, mikor az első részben Ross ecseteli a többieknek, hogy ő újra férj szeretne lenni, mikor Rachel menyasszonyi ruhában beront. Chandler megszólalása - miszerint ő csak egymillió dollárt szeretne, - annyira megnevettetett, hogy rajongója lettem a sorozatnak. Minden évben megnézek legalább pár részt és természetesen angolul is láttam az egész sorozatot.

Ennyi bevezetés után jöjjön maga a könyv. 
Tetszett, hogy bepillantást kaphattunk a forgatókönyv születésébe és ecsetelték azt is mennyi nehézségen mentek át az írók. Nagyra becsülöm, mikor ezeket is le merik írni, nemcsak a pozitív dolgokat. Ez különösen igaz akkor, ha ennyire ikonikus és sikeres sorozatról van szó, mint a Jóbarátok. A ma napig új nézőket vonz be a sorozat és még azoknak is van véleménye róla, akik nem láttak egy teljes részt sem. Az, hogy ennek ellenére, ennyire részletesen elmesélték a kezdeteket, nagyon megszerettették velem a művet. 
A hat főszereplő nagyon eltérő karakter és ezt jól érzékeltette a szereplőválogatás. Bár kockázatos volt néhány színésszel a munka, az elképzelésben való hitet végül siker koronázta.

A borítóról pedig csak annyit, hogy bár első pillantásra nem tetszett, mégis, nagyon jól illet a könyv hangulatához. 

Engem különösképpen nem zavartak ezek a száraz adatok, mégis hiányoltam valamit a könyvből. Nem kaptam meg azt az érzést, amit a sorozat nézése közben éreztem. Tudom, adaptáció, de ha már az, akkor az érzésnek nagyon hasonlónak kellene lennie. Olvasás közben mégis azt éreztem, hogy nincs meg a kapocs az író és a hangulat között, amit keresek. 
A hat barát különböző személyiségekként élik meg az élet nehézségeit, mindent egy jó nagy adag fanyar humorral nyakon öntve, de ez a könyvből valahogy kimaradt. Pedig véleményem szerint ez az egyik olyan pont, amitől a sorozat sikeressé vált. 
Arról nem is beszélve, hogy szerintem túl sok utalás volt más sorozatokra  -  melyeket bevallom nektek nem is láttam, de nem is jött meg a kedvem a megnézésükhöz. 

Ettől függetlenül nagyon tanulságos olvasmány volt, hiszen rengeteg új és érdekes információt tudtam meg az általam olyannyira kedvelt sorozatról. Visszajöttek az emlékek, így amint lesz egy kis időm biztos újra fogom nézni - ezúttal talán spanyol nyelven!

Amennyiben kíváncsivá váltál, vagy te is rajongója vagy a sorozatnak, keresd a könyvet a XXI. Kiadó gondozásában! Ha pedig nem ismered a sorozatot, itt megnézheted az első részt szinkronosan!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések