2021. május 14., péntek

Tamási Áron - Ábel ​a rengetegben (Ábel 1.)



Pár héttel ezelőtt két nyolcadikos tanítványom segítséget kért tőlem az irodalom leckéjük kapcsán. Kérdésekre kellett válaszolniuk, melyek az Ábel a rengetegben című regényhez kapcsolódnak.

Kissé kellemetlenül éreztem magam, mert nem emlékeztem arra, hogy én az ő korukban olvastam volna a művet. Miután megoldottuk s feladatokat, kissé hiányérzetem maradt: zavart, hogy nem ismerem teljes egészében Ábel történetét. 

Miután a gyerekekkel együtt én is megtanultam az író önéletrajzát, úgy éreztem, hogy mindenképpen meg kell ismerkedjek a munkásságával, három nap alatt kiolvastam a történetet és meg kell mondjam elég vegyes érzéseim vannak.

Nagyon tetszett a cselekmény és tájleírás. Nemcsak a célközönségnek izgalmas és érdekes a történet. A leíró részek nagyon élethűek, láttam magam előtt a helyszíneket. Úgy gondolom, ebben az író nagyon kiemelkedő. Emellett számos hasznos tevékenységet mutat be a könyv, melyről azt gondolom, hogy a mai korban is fontos lenne tudni és ismerni!

A társadalomkritika nagyon fontos mondandója a könyvnek, hiszem Ábel személyiségének változásához nagyban hozzájárulnak. Főszereplőnk jellemfejlődése is nagyon látványos, a regény végére korántsem az a kisfiú, akit az elején megismer az olvasó.

Viszont a nyelvezete nem egyszerű a mai kor számára. A tanulóim számára is volt jó pár kifejezés, amely nehezítette az olvasást és a szövegértést. Emiatt nem is igazán voltak lelkesek, ám elmagyaráztam, hogy ez hozzátartozik az alapműveltséghez. 
Azt azonban én is elismerem, hogy nem a legegyszerűbb olvasmány egy 14-15 éves gyermek számára.

Számomra tanulságos olvasmány volt, több lettem általa, bár nem valószínű, hogy egyhamar újraolvasom majd!

Amennyiben szeretnéd a polcodon tudni, keresd a könyvet a Líra kínálatában! Természetesen film is készült belőle, melyet az ezen az oldalon megtekinthettek!

Írta: Isabel


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések