2021. április 24., szombat

B. Habarics Kitty - Az évszakok (Két nyuszi mesék)


 B. Habarics Kitty szerzőre egy barát hívta fel a figyelmem. Kérdeztem tőle, tudna-e ajánlani valami olyan olvasni valót, amely kedves, aranyos és ragyogó arccal mutatta meg ezt a könyvet. 
Mikor megláttam a borítót azonnal megkérdeztem, hol lehet kapni, mert ezt mindenképpen el kell olvassam. Így találtam rá a Katica Könyv Műhely oldalára, ahol számtalan minőségi gyermekkönyv közül lehet választani. Kezdésnek három művet választottam  az írónőtől, amit ma nagyon jó szívvel ajánlanék is nektek.

Az első történetben megismerjük Fülüt a kis nyuszit és gondoskodó anyukáját. A réten élnek nagy szeretetben. 
A két nyuszi és az évszakok című részben - mint ahogy a cím is sejteti - Fülü megismerkedik azzal, hogy a természet változékony. Kezdeti ijedségét - miszerint mi lesz vele, ha nem ehet többé a kedvenc virágából - nagy kíváncsiság veszi át, mikor az anyja elmagyarázza neki, miképp is működik az évszakok körforgása. 
A nyuszi kölyök nagyon értelmes és hamar megérti, hogy a változás nem rossz dolog, sőt, kalandokat rejthet számára.
Ezen kívül még két, nagyon természetközeli mesét kapunk, természetesen ugyanilyen aranyos kivitelezésben.

Minden fejezet elejét egy rövidke vers indítja, amely megmosolyogtató vagy éppen bevezeti, hogy mire is számíthat az olvasó a következő lapokon.

Mint említettem elsőként a borító fogott meg, de nagyon örültem annak, mikor megláttam, hogy minden oldalpár illusztrált, ha lehet még aranyosabb módon. A szerző - mivel ezek is az ő keze munkái - nagyon finoman és egyszerűen ábrázolja a történéseket. Külön tetszett a színválasztás: finom, visszafogott árnyalatokat használt, semmit sem vitt túlzásba. Ha lenne rá időm, egész nap el tudnám nézegetni!

Jó szívvel ajánlom kisgyermekes családok polcára könyvet, nemcsak a kedves történet és a grafika miatt, hanem mert kicsi és masszív, így könnyen elfér a kisebbek kezében. A kemény borítós kialakítás nagyon praktikus ennél a korosztálynál, akárcsak a betűméret.
Alkalmas esti mesének, de akár utazás közben is magunkkal vihetjük. Én bátran ajánlom önálló olvasásra is az első osztályosok számára, hiszen a szöveg nem sok és könnyen érthető. De persze, ha anya olvassa fel, úgyis minőségi kikapcsolódásban lehet részük!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a Katica Könyv Műhely várja a rendelésed!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések