2019. október 14., hétfő

A Lélekben gazdag c. verseskötet szerzőjével beszélgettem




Trapp Patríciával már készült egy interjú, ám akkor még nem volt alkalmam elolvasni a verseskötetét. Most azonban ezt pótoltam és lelkesen kerestem meg egy újabb interjú erejéig. Most megtudhatjuk hogyan alakult a költőnő pályája és élete ez alatt az egy év alatt!Tartsatok velünk! 

Először is köszönöm, hogy azonnal igent mondtál a felkérésre. Kérlek mesélj magadról egy keveset, hogy az új olvasók is megismerjenek!

Én köszönöm még egyszer a megkeresést, nagyon jól esett, hogy így ennyi idő után van olyan ember, aki emlékszik rám.
Magamról annyit mondanék, hogy egy lelkes, mindig a maga útját járó hölgyemény vagyok, akinek nagy álma volt, hogy egyszer kiadjon egy kötetet a saját verseiből, hogy így adjon néhány morzsát magából az embereknek. Ebből az álomból született meg a 2016 októberében napvilágot látott Lélekben gazdag című kötetem.

A fentebb említett verseskötet Nikivel együtt elolvastuk és hamarosan hozzuk az értékelést is.  Így visszatekintve hogyan vélekedsz a műről?
Milyen érzéseket vált ki belőled, ha újraolvasod őket? Van olyan, amit így utólag változtatnál rajta? Ha igen, mi az?

Akkoriban egy cél lebegett a szemem előtt, olyat szerettem volna kiadni a kezeim közül, mely a lehető legszélesebb olvasói kört megszólítja. Igyekeztem úgy összeválogatni a verseket és kategorizálni, hogy az megszólítson mindenkit, akit csak lehet. Gyorsan dolgoztam, amikor összeállítottam a végleges verziót, így ez lett belőle.
Gyakran olvasom vissza a kötetben található verseimet és a kimaradtakat, vagy azóta elkészülteket és gyakran van olyan érzésem, hogy lehet várnom kellett volna még a kiadással, mert van néhány darab, mely folytatása egyik-másiknak, de igyekszem nem a már megtörténteken rágódni.
A változtatás részben kapcsolódik az előző gondolatomhoz. Talán vártam volna és egy összetettebb, hosszabb kötetet adtam volna ki.

Mivel költőként kezdted az irodalmi pályafutásod jogos a kérdés: számíthatunk tőled újabb verseskötetre? Ha igen az is romantikus lesz, vagy más műfajban gondolkozol? Jómagam például gyerekeknek szóló verseket nagyon szívesen olvasnék tőled! 

Talán az előző válaszaim már árnyaltan ezt a kérdést is lefedték. Igen, tervben van egy újabb kötet, azonban még nem tudom, mikor és milyen témában. Mindenképp hasonló lesz a Lélekben gazdag érzelmi világához, hiszen ez vagyok én, de sok dolog történt azóta, így több másik téma is előtérbe került. Többek között az, hogy a kötetben van egy teljes rész, mely az édesanyámhoz íródott, azonban ez év áprilisában megszületett a kisfiam, amiről bizonyára már te is hallottál, így én is az édesanyák táborába tartozom. Néhány versem hozzá is szól, némely még pocaklakó korában, pár szösszenet pedig már a hetek-hónapok múlásával ihletődött. Kifejezett gyerek verseket nem valószínű, hogy lehet majd olvasni tőlem, de anyaként biztos lesz olyan, amikor versben írom ki örömöm vagy épp bánatom, büszkeségem, olykor mérgem. Eddig egyetlen érdekes próbálkozásom az volt, amikor én próbáltam baba bőrbe bújni és úgy írni a mindennapjaimról. Nem éreztem magaménak a szerepet, de néha rám jön a „kreativ ötperc” és akkor bármi megtörténhet.

Egy picit a szakmai tapasztalataidról is szeretnék kérdezni tőled, ha nem bánod! Ez alatt az idő alatt, hogyan élted meg hogy része vagy a kortárs magyar irodalomnak? Milyen tapasztalatokat szereztél?

Egyenlőre még nem igazán tudtam beleásni magam az irodalom berkeibe, de igazából nincsenek elvárásaim. Én nem a hírnévre vágyom, szóval ha már egy-kettő emberhez eljutnak az írásaim és okozok neki valami maradandó élményt, én már ennyivel is megelégszem.

Mit gondolsz a marketing fontosságáról? Te hogyan birkózol meg a feladattal?

Nagyon fontos eldönteni, hogy mi a célja az embernek. Én nem foglalkoztam a marketinggel, igazából mondhatni szájról-szájra terjedtem csupán, így tisztába vagyok nagyjából az olvasóim számával. Persze ha valakinek megélhetési és befutási ambíciói vannak, akkor rengeteg pénzt, energiát és kapcsolati tőkét lehet és kell is befektetni, ami vagy megéri, vagy sem.

Véleményed szerint mennyit számít egy pályakezdő írónak/költőnek a személyes ismeretségi köre?
Segít, vagy éppen hátráltat, ha sok közeli barát olvassa el a kész művet?
Ha már a barátok: sikerült szert tenned rájuk az irodalom világából is? Van olyan, akinek a véleményére sokat adsz?

Úgy gondolom nem feltétlen az ismeretségi kör az, ami előbbre visz. Persze egy jó ajánlás sokat dobhat a köteten, vagy épp az olvasók számán, de nagyon fontos az is, hogy mennyire szólítja meg a kötet külsője az embereket. Sajnos sokan borító, vagy épp címe alapján ítélik meg a könyveket, így erre is ügyelni kell, ha kiadáson töri valaki a fejét.
A közeli ismerősök, barátok elfogultság miatt nem biztos, hogy hitelesek, ha kritikára vágyunk, viszont támogatás céljából jól esik az első lépések megtételénél, ha döntő hányadában pozitív visszajelzéseket kapunk.
Az irodalom világából igazából barátságot nem sikerült szereznem. Még a kötetem kiadása előtt Ferger Annamáriával sikerült megismerkednem, aki azóta pályakezdőből egész lelkes szárny bontogató lett.

Végül szeretném, ha tanácsot adnál azoknak akik csak most kezdik a versírást. Mire figyeljenek oda ahhoz, hogy valóban meg tudják hatni az olvasókat?

A válasz igen egyszerű. Bármit adtok ki a kezeitek közül, arra ügyeljetek, hogy a verseiteken keresztül magatokból adtok egy darabot az olvasónak.

Patrícia szerzői oldala:

A verseskötet pedig az alábbi linken vásárolható meg: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések