2023. február 7., kedd

James Norbury - Nagy Panda és Kicsi Sárkány


A napokban kiolvastam egy nagyon megrázó történetet és mivel még mindig a hatása alatt vagyok kellett valami kicsit könnyedebb kikapcsolódás, így választottam ezt a gyermekkönyvet.  

Már a borítójába beleszerettem. Nagyon szeretem Kelet-Ázsiát és ez az illusztráció extra aranyos. 
180 oldalon át ennyire kedves rajzokat kapunk, de a könyv ennél sokkal több. 

Megismerkedünk két baráttal - Nagy Pandával és Kicsi Sárkánnyal, miközben járják a világot. A Panda védelmező, élvezi az egyszerűséget, a Sárkány pedig bár picike, óriási szíve van. 
Miközben egyre több dolgot fedeznek fel együtt, megosztják velünk az élettapasztalataikat. 
Az én személyes kedvencem ez (meg is könnyeztem egy kicsit):

- Mi a fontosabb - kérdezte Nagy Panda -, az út vagy a cél?
- A társ az úton - felelte Kicsi Sárkány.

Mikor elkezdtem olvasni ezeket az egy - két mondatos gondolatokat, a lelkem mélyén azt reméltem, hogy Nagy Pandára fogok hasonlítani, de rá kellett jönnöm hogy - bár csak egy hajszálnyival - de inkább vagyok Kicsi Sárkány. Aki, noha tapasztalt dolgokat, mindig a szívéből beszél és, talán túl ártatlanul tekint a világra. (Szerintem ez a kiragadott idézetből is látszik.)

Természetesen ennél jóval több olyan gondolatfoszlány található a könyvben, amikről külön-külön is megérne beszélni, éppen ezért számomra biztosan újraolvasós lesz! Ezek a bölcsességek bármilyen élethelyzetben, lelkiállapotban segíthetnek, szinte úgy, hogy észre sem vesszük. 

Viszont azon elgondolkodtam, hogy ezt mennyire adnám gyerekek kezébe. A bájos grafika és az egyszerűség miatt illik hozzájuk, viszont azt gondolom, hogy a tartalomhoz, az egyes mondatok megértéséhez kell egy bizonyos fokú érettség, ami nem biztos, hogy minden fiatalban megvan. Természetesen, ez nem általánosítás, vannak olyan kamaszok, akiknek a lelkivilága annyira érett, hogy felnőtteket megszégyenítő bölcsességgel rendelkeznek. Tekintsünk inkább úgy erre a kiadványra, hogy ha úgy ítéljük meg, hogy a gyermek fejlődését elősegíti, akkor adjuk oda neki, egyébként pedig ne, mert csak unalmasnak fogja találni. 

Felnőtteknek viszont, a lehető legkorábban a kezébe nyomnám, mert nemcsak az önismeretet, a fejlődést segíti, hanem a kapcsolataink simulékonyabb kialakítását is. Megtanít a valóban fontos dolgokra fókuszálni, ami nagyon fontos!
Szóval aki csak teheti, vegye kézbe, tényleg segít!

Amennyiben érdekel, a 21.Század Kiadó várja a rendelésed!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések