2021. január 7., csütörtök

A szerző, aki nem fél a komfortzónáján kívül is szívesen alkot - Interjú Lis Ohtears írónővel


 Lis Ohtears írónő nevére  akkor lettem figyelmes, amikor ajánlották az Örvény című fantasy regényét.  
Mindig figyelembe veszem a mások által ajánlott szerzőket és , munkásságukat, róla pedig sok jót halottam.
Azért, hogy Ti is és é n is jobban megismerhessük őt, jöjjön egy vele készített interjú!

Kérlek, mutatkozz be az Álmok útján olvasóinak! Mi vezetett téged az írás  útjára?

Sziasztok! 
Nem szeretnék túl sok felesleges infót megosztani magamról, hiszen azok valószínűleg senkit sem érdekelne. Talán a legfontosabb, amit már több interjúban is megemlítettem az a foglalkozásom. Könyvesboltban dolgozom, imádok olvasni is és írok, ezért a mindennapi életem fontos részét teszik ki a könyvek. 
Még viszonylag kezdő író vagyok, ugyanis a fentebb említett Örvény című kötetem 2019-ben jelent meg. (Jelenleg nem kapható, de tervben van az újra kiadás.) Mielőtt megjelent volna a történetem a Wattpadon tevékenykedtem és néhány régi történet jelenleg is olvasható a profilomon. 
Nem állítom, hogy mindig is az volt az álmom, hogy író legyek. Azért kezdtem el történeteket írni, mert kerestem egy bizonyos típusú könyvet, de sehogy se találtam olyat és gondoltam elkészítem magamnak. 

Eddig négy könyved jelent meg, ebből három a Book Dreams kiadónál és jelenleg is erősíted a csapatot. Hogyan éled meg a velük való közös munkát?

Számomra hatalmas pozitív csalódás volt a Book Dreams kiadó. Mielőtt csatlakoztam hozzájuk egy másik kiadónál jelent meg az első könyvem és annak nem lett kellemes a végkimenetele. Mielőtt beléptem volna a BD-hez nagyon féltem, hogy ugyanígy fogok járni, ám szerencsére semmi ilyesmiről nincs szó. A kiadó vezetője nagyon korrekt és minden buta kérdésemmel zargathatom. A regény körüli munkálatok is gyorsak és gördülékenyek voltak. Ha valamin változtatni szerettem volna, akkor zokszó nélkül álltak rendelkezésemre. 
Néhány írótársammal is kifejezetten jó viszonyt ápolok, úgyhogy semmi okom panaszra. 

Az általam említett regény főhőse sellő, helyszíne Atlantisz. Mennyi kutatómunkát igényelt a hitelesség elérése?

Őszintén? Semennyit. 
Teljesen saját elképzeléseim alapján alkottam meg Atlantisz világát és a sellőimet is. Például az atlantiszi sellőknek még mágikus erejük is van. Kutatómunkát maximum egy-egy apróbb kis utalás igényelt, ami talán olvasás közben nem is olyan feltűnő. Például a nevek és kifejezések jelentése. 

A Zúzmara és a Lobbanás egy sorozat első két kötete. Hány részesre tervezed és mikor várható a folytatás?

Igazából a Lobbanás nem második rész, csupán egy novella. Amolyan előzmény, de ajánlatosabb az eredeti történet után olvasni. 
Nem tervezem folytatni a Zúzmarát, habár ha nagyon szeretném biztos lenne ötletem és néha el is játszom a gondolattal. 

Miben más számodra a sorozatírás, mint egy egykötetes mű megalkotása?

Szerintem sorozatot kicsit nehezebb írni. 
Nagyobb a hibázási lehetőség. Én legtöbbször sorozat esetén attól tartok, hogy elfogy a lendületem és a folytatás már nem üti meg a szintet. 

Az Eltaposott virágok is eltér az eddig említett műveidtől. Miért gondoltad úgy, hogy kipróbálod magad thriller világában is? Milyen tapasztalatid vannak ezzel kapcsolatban?

Szerettem volna mindent kipróbálni, amit csak lehet. A fantasy áll a legközelebb hozzám, de írtam már horrort, drámát, realistát és történelmi romantikust is. Egyszer jó lenne krimit is alkotni, de ahhoz egyelőre nincs ötletem. 
Mindig érdekes egy komfortzónámon kívüli műfajba belevetnem magam. 

Számodra melyik alkotásod a legkedvesebb és miért?

Számomra a legelső, ami ugyan nem jelent meg nyomatott formában és nem is fog, de fontos helyet foglal el a szívemben. Tudom, hogy nem tökéletes és sok hiba van benne, de jóérzés néha visszaolvasgatni. (A címe Végjátszma.)

Milyen visszajelzéseket kaptál eddig az olvasóidtól? 

Elég vegyes. Igazából kaptam már nagyon-nagyon pozitívat és negatívat is. Jött több építő jellegű értékelés is, amik segítettek és ezek alapján tudtam fejlődni. Mindegy, hogy negatív vagy pozitív, mindenképpen szeretem elolvasni a visszajelzéseket. 

Álnéven alkotsz. Miért döntöttél úgy, hogy külföldi hangzású lesz az írói neved?

Ez egy nagyon hosszú és kissé bonyolult történet. Néhányszor az oldalamon már megemlítettem. Most nem nagyon szeretnék belefolyni, de az én indokom egy kicsit más volt, mint sokaknak. Nem volt köze olyasmihez, hogy azokat a könyveket jobban veszik, amin nem magyar név van. 

Mesélj egy kicsit a terveidről! Mire számíthatunk tőled 2021-ben?

Ha minden jól megy idén nyáron jelenik meg a legújabb történetem.(Amina a halott hercegnő) 
Azért is különleges számomra az új írásom, mert a többivel ellentétben ez nem volt elérhető Wattpadon, ezért a megírása közben semmilyen visszajelzést nem kaptam. Nagyon izgulok, hogy sikerült-e olyasmit alkotnom, ami elnyeri majd az olvasók tetszését. 
Újra a fantasy világába vetetettem bele magam és ezúttal is kitalált világban fog játszódni a történet. Remélem hamarosan a tervezett borítót is meg tudom mutatni a facebook oldalamon.
Köszönöm szépen az interjút! 

Ezúton kívánok további sok sikert az írónőnek!

Amennyiben felkeltette az interjú az érdeklődésed, keresd Lis hivatalos Facebook - oldalát, vagy látogass el a BookDreams Kiadó weboldalára a könyveiért!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések