2022. október 10., hétfő

Bram Stoker - Dracula


 Szuper, amikor az embernek vannak olyan ismerősei, akik jó sokáig náluk hagyják az angol könyveiket. Ezt a regényt is kölcsönkaptam és mi tagadás, nem volt egyszerű dolgom vele. Még akkor sem,  ha az olvasás előtt megnéztem a filmadaptációt.

A legendás történet főhőse egy gróf, Drakula, aki a Kárpátokban él és élőhalott segítőtársakat akar toborozni. Ide utazik el Harker, a fiatal ügyvéd is, hogy egy üzletet kössön a gróffal, ám nem tudja mire vállalkozik. Mikor rájön hova keveredett próbál menekülni, de minden reménytelennek látszik.
Eközben menyasszonya, Mina, mit sem sejtve készül a menyegzőre. Azért, hogy megállítsák a gróf tervét, szereplőinknek minden bátorságukra szüksége van...

Igazából a filmet és a könyvet is szerettem, noha a másodikat inkább tanulási célzattal vettem a kezembe, Mivel fejlődöm egyre inkább kikapcsolódásnak érzem az idegen nyelven való olvasást, ám még mindig nem tudok elvonatkoztatni attól, ha egy-egy szó ismeretlen a számomra. Mindazonáltal az, hogy többé-kevésbé ismertem a történetet, segített a megértésben. 
A szókincsemet nagyon megdobta, hiszen több, mint  600 oldalról van szó, viszont pont emiatt néha soknak is éreztem. Az anyanyelvemen simán kiolvasok egy ilyen vastagságú könyvet egy hét alatt de a Draculát év eleje óta olvastam. Picit szégyellem is magam emiatt, egyszerűen nem ezt szoktam meg magamtól.
Egyre közelebb vagyok a középfokú nyelvvizsga-szinthez, mindennap foglalkozom az angollal, de még így is eddig tartott a feldolgozás. A vége felé már csak azt szótáraztam ki, ami visszatérő szó vagy mondat volt. (Én jobban szeretek kész szerkezeteket, kifejezéseket, mondatokat tanulni, hogy ne kelljen állandóan fordítgatni a fejemben.) Ezt csak azért mondom, hogy kezdő szinten ne nagyon álljon neki senki...lehet nekem sem kellett volna még, csak szeretem a kihívásokat. Mindazonáltal büszke vagyok magamra, amiért ezt sikerült kiolvassam, még ha lassabb is voltam.

Egyébként, csak érdekességképpen olvasgattam a vámpír-kultusz után (honnan ered, mi váltotta ki az emberekből, stb.) és számomra nagyon érdekes dolgokat olvastam. Többek között azt, hogy amit az emberek nem értenek, különböző természetfeletti jelenséggel próbálják megmagyarázni, szinte minden kultúrában. Ettől eltekintve én szeretem ezt a sötét világot, csak izgalmas ezek mögé is nézni.

Így a végére belinkelem a filmet, ami a regényből készült, magyar szinkronnal, hogyha van kedvetek megnézni. A színészi játék, a hangulat és a látvány hármasa lenyűgöző!

Mint mondtam, én kölcsön könyvet olvastam, de megtaláltam a linket, ahol beszerezhető ez a példány!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések