2022. április 2., szombat

Skolik Ágnes - Első verseskönyvem



Nagyon aranyos kis verseskötetre bukkantam a napokban. 
Skolik Ágnes írónő munkásságával bár tisztában vagyok, mégis, ez az első olvasásom tőle. Tudjátok, hogy szeretem a verseket, így erre a picinyke kis kötetre nagyon kíváncsi voltam. 

A borítója nagyon szép színes és igényes, csakúgy, mint a benne található rajzok. Nem igazán szeretem azokat az illusztrációkat, melyek nagyon gyermeteg hatást keltenek, itt mégis tetszettek. Jól kiegészítették a versikék hangulatát.

Szoktam hozni egy-egy kedvencet a kötetekből, itt viszont több is van, amit nagyon szerettem, így kettőt is megmutatnék nektek.


Az első:

Amikor az este eljő,
pici lányka fáradt,
keressünk egy alvómacit, 
s puha meleg ágyat.

Aludj,aludj kicsi lányka,
álmodj nagyon szépet,
zöld erdőt és kismadarat,
vadvirágos rétet.

A második: 
Pöttyös hátú őzike,
kérdezzük meg, fázik-e?
- Várom vissza a mamámat,
hozzábújok, hogy ne fázzak.

Mit látjátok, nagyon kis egyszerű, mégis kedves alkotásokról van szó. A sorok végi összecsengések segítenek az esetleges memóriafejlesztésben, az aranyos mondanivaló pedig felkelti a kicsik érdeklődését. 
A szerző tökéletesen alkalmazta a korosztály nyelvezetét, humoros és barátságos formában. 

Maga a mű ugyan rövid -  összesen 32 oldal - de feldolgozásra is tökéletesen alkalmas, és ezalatt nem csak a versek megtanulását értem. Megkérhetjük a gyerkőcöket rajzolják le az olvasottakat, meséljék el saját tapasztalataikat, esetleg - a megfelelő óvintézkedések mellett - a szabadban akár meg is mereshetik az éppen aktuális versike szereplőit. 

Véleményem szerint tökéletesen alkalmas egyedüli és közös olvasásra egyaránt. Ha az első opciót választjuk, mindenképpen várjuk meg még a gyerkőc magabiztosan olvas, hgy élvezni tudja a versek ízét és teljes valójában megismerkedhessen velük. 
Ám, bárhogy is döntünk,  biztos, hogy sok boldog és mosolyogtató percet szerzünk vele a gyermekeinknek!

Amennyiben te is vennél egyet, keresd a NewLine Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel
Korrektúrázta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések