2021. március 3., szerda

Belső Nóra - Utak egymástól


Mióta felhívták a figyelmem a doktornő könyveire, előszeretettel olvasom őket. Nagyon érdekesnek találom a gondolatait, szívesen morfondírozom rajta.
Az Utak egymástól egy nagyon érdekes és kényes témát boncolgat: mi történik, ha egy kapcsolatba belép egy másik személy? Elítélendő, vagy hasznára válhat a párnak?
A szerző minden oldalról megvizsgálja a témát és egyszerűen magyaráz egy laikus olvasónak is.

Őszintén szólva én még sosem voltam a "harmadik", de volt egy kapcsolatom, ahol szentül hitte a barátom, hogy megcsalom őt. Ha valamiért haza szerettem volna látogatni, azonnal azzal vádolt, hogy van valakim. Ha foglalt volt a telefonom, biztos a szeretőmmel beszéltem. És még ehhez hasonlók...

Emlékszem, nagyon rossz volt, hogy ezt feltételezte rólam és nemcsak azért, mert nem bízott bennem, hanem mert akkor úgy éreztem, megkérdőjelezi a tisztességemet. A szavahihetőségemet.

Aztán ez a kapcsolat véget ért és pár évre rá kiderült, hogy a férfi csalt meg engem, melyből gyermek is született. Mivel akkor már nem kötődtem hozzá semmilyen szinten, maga a hűtlenség ténye nem fájt, csak az hogy gyermeke lett....Mindegy, ez egy másik történet lesz majd.

Sokat gondolkodtam már ezen a témán, hiszen mint ahogy a doktornő is említi, nem kevés embert érint. A könyvben találhatunk ok- okozati összefüggéseket, megérthetjük mik lehetnek ennek a kiváltó okai - ám mivel jómagam nem vagyok szakmabeli, csak a saját véleményemet ildomos megosztanom veletek.

Mindenki megtapasztalta már, hogy mi történik, ha valamit nem becsülünk meg vagy nem törődünk vele. Ha máshol nem láttunk ilyet akkor nézzük meg a kisgyerekeket és a játékaikat: ha az egyiknek nem kell valami eldobja és egy számára érdekesebbel kezd el játszani. Ám amint valaki elvenné az eldobott játékot, azonnal vissza szeretné szerezni. Ez lehet azért mert rájön, hogy számára tényleg fontos az a valami, vagy csak azért hogy másé ne legyen.

Hasonlóképpen gondolkodom a megcsalásról: ha egy harmadik fél ráébreszti a párost, hogy fontosak egymásnak és le tudják nyelni a békát, akkor haszna volt a dolognak. De csak azért benne maradni egy kapcsolatban, mert úgy kényelmes és közben szeretőt tartani,  az számomra felfoghatatlan.
Azért vagyok párkapcsolatban, mert akit választottam, annak minden félelmemet el tudom mondani. Ám ha ezt meg tudom tenni, akkor még a félrelépés előtt kiderül, hogy gond van és esetlegesen meg lehet beszélni.
Ugyanakkor azt se felejtsük el megemlíteni, hogy akármilyen régóta is vagyunk együtt valakivel, teljes bizonyossággal sosem fogjuk megmondani a reakcióit. Nem tudhatjuk, hogy mi törik meg benne, egy ilyen szituációban - lehet, hogy nekünk érzelmileg nem jelentett semmit a félrelépés, őt azonban akár tönkre is teheti.

Zárásképpen pedig csak annyit: mivel bennem fel sem merül a megcsalás gondolata, ezért ezt mindenképpen szeretném elkerülni az életemben. Hű vagyok a családomhoz, a barátaimhoz, és leszek majd az esetleges választottamhoz is. És ha mégis változik/változna valami, azt azonnal közölném az érintettel.
Így is annyira nehéz a bizalmat felépíteni; sosem bocsátanám meg magamnak, ha valaki miattam érezné úgy, hogy képtelen újra hinni másokban és önmagában.  És én sem tudnék túllépni ezen.

A könyv ajándék volt, amit ezúttal is köszönök szépen!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a Jaffa Kiadónál leadhatod a rendelésed!

Írta: Isabel





 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések