2022. szeptember 20., kedd

Kristin M. Furrier- A Társalkodónő


 Először is szeretném megköszönni az írónőnek, hogy lehetőséget kaptam az olvasásra és bocsánatot is kérek, amiért megvárattam!
Én nagyon szeretem Kristin ifjúsági regényeit, mert mindig találtam benne olyan értéket, amely véleményem szerint előre viszi a fiatalok fejlődését. Éppen ezért, mikor kiderült számomra, hogy A Társalkodónő, most nem őket célozza meg, nagyon kíváncsi lettem.
Az nem volt kérdéses, hogy szeretni fogom azt, ahogy ír, sokkal inkább az foglalkoztatott, hogy miképp oldja meg ezt az ugrást.

Főhősünk Emma, aki gyermeklányként a szintén fiatal  Agnes társalkodónője lesz, ám a két lány életvitele nagyban eltér egymástól. Míg Emma mindent megtenne azért, hogy kitörjön a helyzetéből, Agnes minden kívánságát lesik. Látszólag mindkét lány elégedett lehet az új  körülményekkel, ám a felszín alatt mélyebb sebek rejtőznek....

Őszintén szólva egy nap alatt képes voltam kiolvasni a könyvet, úgy, hogy majdnem lekéstem az órám, annyira belemerültem.... Lehetek túlérzékeny, de sokszor elsírtam magam...
Emma egy nagyon kedves és empatikus személyiség, akivel szerintem én is meg tudnám találni a közös hangot.  Rossz társadalmi helyzete és viszonylagos kiszolgáltatottsága ellenére is képes nyitott szívvel Agnes felé fordul és a segítségére lenni. Barátként is. 
Képes voltam azonosulni azzal is, hogy más életet szeretne magának. Olyat, ahol kevesebbet kell harcolnia az alapvető dolgokért. Átéreztem a szülői tiltást, féltést és a megfelelési kényszert is.

Eleinte Agnes nem volt szimpatikus, túl elkényeztetettnek, távolságtartónak láttam. Ám mikor fény derült a számomra emberibb oldalára, rájöttem, hogy a két lányt még a sors is egymás útjába akarta vezérelni, nemcsak az írónő. Bár nagyon különböző háttérrel, tapasztalattal rendelkeznek, - emiatt a világot is másképp látják - mégis képesek kötődés kialakítására.

A regény értéke azonban nemcsak ezekben rejlik, hanem abban hogy valódi erkölcsökre tanít.  Igazi alázatra, elfogadásra, küzdésre tiszteletre és még sorolhatnám.  Mindezt egy lenyűgözően gyönyörű és emberi történeten keresztül!

A regényben szereplő illusztrációk csak még inkább fokozták a hangulatot, viszont a borító egyenesen lenyűgöző! Álomszép, teljesen átadja azt a tisztaságot, ami a történetre jellemző!

Bár, mint mondtam A Társalkodónő nem ifjúsági regény én bátran odaadnám kamaszok kezébe is! Az írói stílus szép, semmi megbotránkoztató jelenet nincs benne viszont az önmagunkra találásban és az útkeresésben nagyon sokat segíthet nekik is! Egy élmény lesz mindenki számára ebben biztos vagyok!


Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a NewLine Kiadó vár téged!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések