2023. július 1., szombat

A szerző, aki a példamutatást tartja a legfontosabbnak történeteiben - Interjú Pöttöm Pötty megálmodójával


 Tóth Eszter,  Pöttöm Pötty megálmodója egy nagyon aranyos és tanulságos sorozattal tanítja a gyermekeket az egészséges táplálkozásra. Az idei évem első olvasásai között volt Pöttöm Pötty és a Folyadék Szörny is, ami a kis tündérlány kalandjait meséli tovább. Ha szeretitek, vagy éppen még nem ismernétek a történetét, tartsatok velünk!

Először is bocsánat, amiért egy picit várnod kellett, de a technikai hátterem nem volt éppen stabil. Bár picit megkésve teszem fel a kérdést, de hogyan telt az újév eső pár napja? Sikerült teljesíteni az olvasással kapcsolatos célodat?

Örülök, hogy ismét beszélhetünk és köszönöm azt a szeretetet, amit az oldaladon kapunk Pöttöm Pöttyel. Nekem is húzós volt ez az év, sok mindent hoz 2023. A tavalyi céljaimat szerencsére egész jól teljesítettem. 100 könyvet olvastam el, ami a célom volt és az írással is jól haladtam. Elsődleges célom volt a készülő ifjúsági regényem befejezése, ami sikerült, így abszolút pozitívan zártam az elmúlt évet.

Aki nem ismerné Pöttyöt, annak elmondom, hogy a duci tündérlány nem igazán szerette az egészségesebb ételeket, a csokit és a sok cukros dolgot viszont annál inkább. Ám az Ízek Birodalmában megtanulta, hogy vannak sokkal egészségesebb finomságok is. Hasonló vonalat követ a második rész is, ám ezúttal a Folyadék Szörny a ludas. Honnan jött az inspiráció a folytatáshoz?

Az előző könyvben az ételekre fókuszáltunk, de az egészséges táplálkozás nem csak ételekből, hanem innivalókból is áll, így nekem kézenfekvő volt, hogy Pötty érdemel egy második kalandot. Sokszor nem is gondolunk bele, hogy a megfelelő folyadékfogyasztás mennyire fontos az egészség szempontjából. Munkámból adódóan sajnos azt tapasztalom, hogy sokaknak gondot okoz a napi hidratáltság fenntartása, így úgy gondolom kiemelten fontos, hogy már kisgyerekkorban elkezdjünk beszélni erről a témáról.

Még az első részben a lány egyedül kalandozott, addig most társa is akadt Berkenye, a rosszcsont osztálytárs személyében. Miért őt szántad mellé?

Az előző részben Berkenye volt a „rosszfiú”, hisz csúfolta Pöttyöt. De már akkor éreztem, hogy ez a tündérfiú több figyelmet érdemel. Nagyon élveztem kettőjük kis csapatát és remélem sikerült bemutatni, hogy régi ellenségekből akár barátokká is lehet válni.

Melyik rész írását érezted könnyebbnek és miért?

Ezen sokat gondolkoztam valószínűleg mert az előző rész sokkal több kihívást tartogatott abból a szempontból, hogy az első mesém volt, meg kellett találnom az egyensúlyt hol nem lesz még didaktikus a történet. Ezek a dolgok a második rész írása közben már könnyen jöttek, azonnal felvettem a mese fonalát. Plusz ki ne akarna kakaó imádó kalózokról írni? :)

A kiadó mit szólt a folytatáshoz? Ők a kezdetektől fogva tudták, hogy több részből fog állni a történet?

Igen, már a kezdetektől beszéltünk róla, hogy lesz folytatás. A kiadó pozitívan állt a dologhoz, de érdemes lehet kiemelni, hogy a két mesekönyv önállóan is olvasható, úgyhogy szerintem, aki a második résszel találkozik nyugodtan megpróbálkozhat vele.

Neked melyik a kedvenc részed a második részből? 

A kalózok, ez egyértelmű. Nagyon élveztem az ő részüknek a megírását. És persze az ásványteknősöket is nagyon megszerettem.

Milyen visszajelzéseket kaptál eddig az olvasóktól? Hogyan érzed sikerült elérni azt, hogy a gyerekek egészségesebben étkezzenek a mese hatására?

Időről időre kapok olyan visszajelzéseket, hogy a mese célt ért. Persze nem kell nagy dolgokra gondolni, de szerintem, ha csak egy gondolatmagot el tudunk ültetni a gyerekek fejében az is bőven elegendő. Számomra az is sikerélmény, hogy a gyerekek egyszerűen élvezik a meséket.

Mit tanácsolnál a szülőknek azért, hogy minimalizálják a kicsik cukorfogyasztását? Vannak bevált trükkjeid?

Mindig a példamutatást emelem ki. Tudom evidens tanácsnak tűnik, de ha belegondolunk miért választaná a gyerek a vizet a cukros üdítők helyett, ha azt látja, hogy a szülei is az utóbbiakhoz nyúlnak?

A második részt is Imelda Green illusztrálta, csakúgy, mint az elsőt. Elégedett voltál vele?

100%-ig elégedett voltam. Imelda csodálatos illusztrátor, nagyon élveztem a közös munkát vele. Remélem még lesz lehetőségem sokszor találkozni az ő munkáival.

Te vezeted a Könyves 1x1 Youtube csatornát. Milyen érdekességeket találhatnak ott az érdeklődők?

Ez egy lassan 3 éve futó projekt, amit abszolút szórakozásból csinálok. Könyves tartalmak kerülnek fel, igazából mindenről, ami aktuálisan érdekel, amiről olvasok. Nagyon élvezem ezt az új kihívást, remélem még sokáig folytathatom.

A blog nevében is további sok sikert kívánok !

Amennyiben Titeket is érdekelnek Eszter alkotásai, keresd a a szerző Facebook-oldalát, vagy közvetlenül a sorozatért a Könyvmolyképző Kiadó weboldalát!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések