2020. március 7., szombat

On Sai: Esővágy



Őszintén szólva az Esővágy előtt Calderon, avagy felségáruláshoz bricsesz dukál című regényét olvastam az írónőnek és nem voltam elragadtatva. Jól fel volt építve, szépen megírva, de a humor számomra nem jött át.
Aztán Niki elolvasta a Vágymágusokat és ódákat zengett róla.  Elmondta mennyire szerette, és hogy nekem is mindenképpen el kell olvasnom, mert a lábujjam is begörbül majd a gyönyörtől. Na most azt tudni kell, hogy én nem vagyok az a lábujjbegörbítős fajta; nem is emlékszem, hogy lett volna olyan könyv, ami ezt kiváltotta volna.
Mindenesetre megkaptam Nikitől a novelláskötetet kedvcsinálóként, és ha már neki ennyire tetszett, adtam az írónőnek még egy lehetőséget.
És milyen jól tettem! Ez a novelláskötet fantasztikus volt! Kaptam fantasy-ba bujtatott életigazságokat és annyit nevettem a poénokon, hogy megfájdult a hasam!

Két kedvenc történetem is van: a Jóvágású vérfarkas nősülne, illetve a Mentsd meg Krisztust!
Az első nagyon szórakoztató volt: egy vérfarkas barátságot köt a Halállal, és próbálja bevezetni őt a mindennapi életbe. Azon túl, hogy itt megláttam az írónő képzelőerejét, a humora is a kedvemre való volt! Hali, a kaszás olyan alapvető dolgokkal nem volt tisztában, hogy az ember nem tudott mást tenni csak mosolyogni a megjegyzésein. (Kicsit magamra emlékeztetett az esetlenségével, de talán vált még inkább szerethetővé a számomra.)
A Mentsd meg Krisztust! a témaválasztás miatt keltetette fel nagyon a figyelmem. Mivel azt tudtam, hogy a szerző főként sci-fi műfajban alkot, nagyon kíváncsi voltam, hogy ez fér össze egy bibliai vonatkozással. Hozzáteszem, mindig is nagy rajongással tekintettem azokra az írókra, akik hozzámertek nyúlni ezekhez a történetekhez és esetlegesen más oldalról közelítették meg azokat!
Nos, itt inkább a sci-fi vonal, ami nagyon erős (időutazás katonák), ám az írónő zseniálisan oldotta meg a feladatot, hiszen olvasás közben végig az volt az érzésem, hogy minden plusz, ami tőle származik beleillik a korba és a történetbe!
Természetesen a többi 11 novella is szórakoztató volt, ám bennem ez a kettő hagyta a legmélyebb nyomot!
Amiről még muszáj beszélnem, az a csodálatosa grafika! Már a Vágymágusoknál is mondtam Nikinek, hogy valami eszméletlenül szép a kivitelezés, de el kell ismerjem, az Esővágy sem marad el mögötte!
Itt nemcsak a borító, de a belső díszítőelemek is nagyon kifinomultak és szemet gyönyörködtetőek!
Gratulálok a grafikusnak!
Összességében most is bebizonyosodott az, amit már nagyon régóta tudok: ha az adott írótól nem tetszik egy mű, az még nem azt jelenti, hogy egy másik sem fog! Ezért kap tőlem újra és újra esélyt, olyan szerző is, akinek eleinte nem sikerült megérintenie a könyvmolyt bennem!

Ha te is szeretnél válogatni a jobbnál jobb történetek között, a Könyvmolyképző Kiadónál megrendelheted a kötetet! 

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések