2023. február 20., hétfő

A szerző, aki ugyanolyan fontosnak tartja az olvasást, mint az írást - Interjú az Örökölt királyság című sorozat megálmodójával



 

Sáfrán Judit, az Örökölt királyság sorozat szerzője, egy érdekes világot teremtett. Az írisz emlékei a sorozat nyitókötete, ami méltán lebilincsel egy fantasy rajongót. A most következő percekben az írónővel beszélgetünk, képzelőerőről, olvasásszeretetről, illetve az alkotói folyamatról is!
Tartsatok velünk!

Először is, szeretnék elnézést kérni, amiért várnod kellett, technikai gondjaim voltak, de már megoldódott. Kérlek, pár szóban mutatkozz be a blog olvasóinak! Mit tudhatunk rólad?

Köszönöm szépen az interjú felkérést! Végzettségemet tekintve okleveles közgazdász vagyok, és a napelem-iparban tevékenykedem. A munka világában az objektív oldalamra van szükség, míg a szabad pillanataimat a kreativitás határozza meg. Örömömet lelelem az alkotás folyamatában, kapcsolódjon az kézműveskedéshez, festéshez, gitározáshoz vagy íráshoz. Az utóbbi számomra egyfajta önkiteljesedés, amelybe gyerekkorom óta beleszerettem. Nálam az írás és az olvasás kéz a kézben jár; ha nem olvasnék, nem írnék, ezért mindkettőt egyaránt fontosnak tartom az életemben.

Mint említettem, Az írisz emlékei fantasy zsánerében íródott, főképp az ifjúságnak. Miért ezt választottad az első regényednek?

Az örökölt királyság sorozat első verzióját tinédzser koromban vetettem papírra. Akkoriban rengeteg ifjúsági fantasy regényt olvastam, talán ezért sem véletlen, hogy ebben a műfajban kezdtem el alkotni. A mai napig közel áll hozzám a műfaj. Itt szabadjára engedhetem a képzelőerőmet, és szerencsére nincsenek határok.

Főszereplőnk, a 16 éves Cylia, aki emlékezetkiesésben szenved és rémálmai vannak, majd nemcsak az szakad a nyakába, hogy egy letűnt királyság örököse, de még választania is kell a jelenlegi élete vagy az ismeretlen között. Elég komplex a cselekményszál, ezért nagyon érdekelne, hogy honnan ered az ötlete?

A történet cselekménye fokozatosan alakult ki bennem. Az alapötlet egy fiatal lánnyal főződött össze, aki átkerül egy másik világba. Szerettem volna titokzatossá tenni a történetet, ezért döntöttem úgy, hogy amnéziás lesz a főszereplő. Az ifjúsági irodalomban gyakran találkozunk királyokkal, királynőkkel, innen jött az ötlet, hogy Cylia is királyi felmenőkkel rendelkezzen. A valóságban nem léteznek okkult lények, vagy furcsa találmányok, ezért helyeztem át a helyszínt a Földdel párhuzamos világba, a Sandalra, amely hasonló, mégis eltérő attól a közegtől, amit megszoktunk.

A több, mint 600 oldalról van szó, biztosan akad egy-egy emlékezetes történeted az alkotásról. Megosztasz egyet velünk?

Leginkább az ihletforrásokról maradtak kellemes emlékeim. Nyaranta gyakran utaztam külföldre, a legtöbb elvont ötletem ilyenkor született. A víz alatt fekvő Ó-Dália gondolata az egyik ausztriai wellnessezés közben fogant meg a fejemben, az Égi Város bolygókkal körbevett ötlete pedig egy bécsi városnézés közben egy színes, kivilágított irodaépület láttán.

Mi volt az írás legfelemelőbb, illetve a legmegterhelőbb pillanata? 

Egy történetet elkezdeni és befejezni a legnehezebb. Az Örökölt királyság sorozat évek alatt állt össze a fejemben, folyamatosan csiszolgattam. Azt élveztem a legjobban, amikor elkészültem az első verzióval, és végre elkezdhettem egységesíteni a fogalmazási stílust. Örültem neki, hogy a történet színesebb és mélyebb lett a tájleírásoktól és a karakterek kapcsolatának mélyítése közben. 

A cselekményszálaknak össze kell érniük, a megvalósítás emberpróbáló feladat. Az Örökölt királyság első részében elindított szálak csak a második részben fognak összekapcsolódni. Mindig szem előtt kell tartanom, hogy melyik szál hova vezet, fontos, hogy a történet végére minden a helyére kerüljön. Jelenleg ennek a tökéletesítésén dolgozom.

A regény a NewLine Kiadó gondozásában jelent meg. Hogyan találtatok egymásra és milyen a közös munka?

Körülbelül egy éven keresztül elemeztem a piacot, ez alatt bőven volt időm felmérni, hogy melyik könyvkiadóhoz forduljak. A NewLine volt a listám tetején. Amikor 2021 nyarán felvettem velük a kapcsolatot, nagyon hamar megkaptam a pozitív választ. Ez egy csodás pillanat volt. A szerződést követően el is kezdtük a közös munkát. Nagy volt az izgalom, de megérte minden egyes percét.

A borító nagyon szép. A te terveid alapján készült, vagy szabad kezet kapott a grafikus?

Nem titok, a borító tervezés a kedvenc részem a könyvkiadás folyamata során. Ashley Redwood tervezte a borítót, akinek utólag is köszönöm a csodás munkáját! Ashleynek egy találkozás alkalmával meséltem arról, hogy lenne egy ötletem a borítóra; egy lány, akinek a fejében egy fantázia világ látható. Mindezt rajzolva álmodtam meg. Ashley tökéletesen megvalósította, sőt túlszárnyalta az elképzelésemet.

Eddig milyen visszajelzéseket kaptál az olvasóktól? 

Nagyon sok pozitív visszajelzést kapok. Nem gondoltam volna, hogy ennyi embernek fog tetszeni a történetem. Hálás vagyok a támogatásukért. Évekkel ezelőtt az asztalfiókomnak írtam, most pedig bárki elolvashatja a regényemet. Talán ezt a legnehezebb feldolgoznom; ijesztő, ugyanakkor nagyon jó érzés, hogy országos szinten elérhető a könyvem.

A családod/barátaid mit szóltak, hogy erre a pályára lépsz?

Fiatalkorom óta írok, a családom és a barátaim azóta tudják, hogy érdekel a könyvek világa. Teljes mértékben támogatnak. Az egyetemi éveim alatt az írás háttérbe szorult, akkoriban velem együtt ők is azt hihették, hogy lemondtam a könyvkiadás gondolatáról, de aztán a tanulmányaim befejeztével szerencsére másképp alakult az életem.

Összességében milyen érzéseid vannak, mióta megjelent a regény? Megérte megírni?

Abszolút megérte. Az írás folyamata teljesen kikapcsol, annak pedig csak örülök, ha valaki elolvassa a történetemet. A könyvkiadás folyamata nehezebb, mint maga a regény írása, hisz olyankor újból és újból át kell olvasni az egész történetet, javítani, módosítani kell benne. A folyamat végére teljesen elfárad az ember. Ettől függetlenül csak azt tudom mondani, hogy érdemes volt belevágni ebbe az egészbe. Úgy érzem, ennek a regénynek meg kellett születnie.

Mikorra várható a folytatás? Milyen terveid vannak erre az évre?

Az Örökölt királyság második részének kéziratát heteken belül lezárom. Ez azt jelenteni, hogy hamarosan belekezdünk a szerkesztésbe, és ha minden jól megy, pár hónap múlva már a kezünkbe foghatjuk a könyvet is. A duológia lezárását követően később majd szeretnék egy rövidebb előzmény történet is írni, de ez már a jövő zenéje.

Ezúton szeretnék további sok sikert kívánni az írónőnek, nagyon várom a folytatást!

Amennyiben kíváncsivá tettünk, további információkért keresd fel a hivatalos Facebook-oldalát vagy keresd az első két kötet NewLine Kiadó weboldalán!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések