2021. február 15., hétfő

Minnie Darke - Megmondják a csillagok

 


Véleményem szerint - mint sok mindenben az életben- az olvasásban is kellenek kellemes, lazább időszakok. Olyan könyvek, melyek lekötik a figyelmünket, mégsem világmegváltó a történetük - sokkal inkább kellemes akár egy tavaszi reggel. Számomra a Megmondták a csillagok pont ezt jelenti. Nincsenek benne nagy történések, óriási szerelmek vagy konfliktusok, csak egy egyszerű olvasmány egy nehéz nap végére.

A történet során több szereplővel találkozunk, melyek mindegyike más - más csillagjegyhez tartozik, mégis valamelyen módon a sors és az élet összeköti őket.  Egy laikus olvasónak - mint én -  teljesen érthetően van megfogalmazva a mondanivaló, lehet belőle újat tanulni, mégsem érzi úgy az ember, mintha egy előadáson ülne. 


Az én csillagjegyem Kos - és ennek minden tulajdonságát is magamban hordozom. Mindig is kíváncsi voltam arra, hogy a különböző csillagjegyek mennyire kompatibilisek egymással, igaz, a szakértője nem vagyok a témának. Hobbi szinten olvasgatok ezekről, ezért nagyon örültem, mikor ilyen könnyed csomagolásban találkoztam a témával. Igazából a jelenlegi szintemen azt gondolom, hogy az embert alapvetően nem a csillagjegye határozza meg (például engem lázba kellene hozzon egy jó vita, de én messziről kerülöm és ha mégis sorra kerül, nem érzem magam jól benne), mégis ahhoz, hogy megismerjük és megértsük az embereket  - főképp a hozzánk közelállókat - nem árt feltérképezni a személyiségjegyeiket. Így könnyebb lehet a kommunikációt és megfelelő szeretetnyelv kiválasztása is. Mindenki könnyebben nyílik meg, ha azzal az eszközzel szólítjuk meg, ami hozzá közel áll. (Megint csak magamból tudok kiindulni, de én az őszinteséget mindénél többre tudom értékelni. Az érzelmekben és a kommunikációban egyaránt.)

A könyvből képet kaphatunk a csillagjegyek egyéni jellemvonásaira, ám észrevehetünk bizonyos hasonlóságokat is és ez engem nagyon megnyugtatott. Hogy miért? Mert a Kos (pláne ha nő az illető) nem éppen a legkönnyebben kezelhető jegy, így hajlamos vagyok nagyon sokáig magamat hibáztatni a kudarcaimért. Öntudatlanul is magamat vádolom minden sikertelenség miatt, viszont a könyv olvasása során rájöttem, hogy nekem is vannak értékes tulajdonságaim. (Például a makacsságom az emberek idegeire szokott menni - mivel nagyon nehezen engedek el dolgokat ezzel könnyen felidegesítem őket és ártok magamnak is. Viszont, ha nem lennék makacs, nem tudnék felállni a nehéz helyzetekből és haladni tovább az utamon.)Minden attól függ hogyan tekintek rájuk.

A lényeg, hogyha egy könnyű esti olvasmányra vágytok, vagy csak megismernétek a környezetetekben élőket, esetleg szeretnétek ha a kiszemeltetek felfigyelne rátok, jó szívvel ajánlom a regényt!


Keressétek a Libri Kiadó webáruházában!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések