2020. március 7., szombat

Szemán Zoltán - Az átok


Amikor horrorról van szó, elég magasra teszem a mércét olvasásban és írásban egyaránt. Stephen King számomra az igazi ÍRÓ, ha erről a műfajról beszélek; és nemcsak mások műveit nézem ilyen szigorú szemmel, hanem a sajátomat is.
Mivel az írótól már több művet volt alkalmam olvasni, tudtam, hogy ezúttal is szép munkát kapok majd a kezei közül. Szeretem ahogyan alkot, véleményem szerint nagyon tehetséges.
Hálás vagyok, amiért biztosított számomra egy példányt ebből a könyvből.

A történet már az első lapon kedvez a műfaj rajongóinak: egy kislány farkasokkal beszélget, amit egy apáca vesz észre és keményen megbünteti őt. Ám a lányka ezúttal nem hagyja magát és élvezettel nézi végig, ahogyan a farkasok széttépik a nővért. Ez számomra  erősen Carrie -hangulatot hozott, és bólogattam hogy igen ez jó lesz.
Ugrunk a történetben és megismerkedünk Gorge C. White-tal az íróval, aki regényéhez gyűjt anyagot Észak-Skóciában. Eltévedve útbaigazítást kér a helyiektől és itt megismerjük a részleteket, amiért ezt a helyet választotta: a McNeil házban családi mészárlás történt évekkel ezelőtt.
George személyisége is segít a para-faktor fenntartásában, hiszen egy átlagember személyisége rejtőzik benne.
Ez így meghozza az alaphangulatot nem?
Az írástechnika és a szövegalkotás is hozzájárul ahhoz, hogy a kezdeti feszültség megmaradjon és csak növekedjen. Azt éreztem olvasás közben, hogy az író is szereti King műveit, de ez nem volt gond, hiszem mellette megmutatta a saját, egyedi oldalát is.
Összességében egy új kedvencet avathattam, amitől nagyon boldog vagyok. Sok-sok ilyen hangulatú könyvet szeretnék még olvasni Zoltántól, remélem, lesz rá lehetőségem!

Ha te is szereted az ilyen típusú könyveket, többek között a Librinél leadhatod a rendelésed!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések