2021. október 13., szerda

A szerző, akinek nagyon fontos hogy olvasó felnőttek legyenek a gyermekei is - Interjú Berkes Blanka írónővel


Berkes Blanka írónő tündéres ifjúsági - sorozata varázslatos utazásba részesítheti gyermekeinket. Nekem is volt alkalmam olvasni  mindkét részt és bátran állíthatom, hogy igazán gyermekbarát történetről van szó.
A most következő interjúban, nemcsak az írással kapcsolatban kérdezem a szerzőt, de arról is, hogy számára mennyire fontos az ifjúság olvasóvá nevelése és, hogy kétgyermekes anyukaként milyen megoldásokat talált erre. Ezúton is köszönöm Blankának a türelmét és hogy elfogadta a felkérésemet
!

Kezdésnek, kérlek mutatkozz be az olvasóinknak!

1984.02.23-án születtem Székesfehérváron. 
Zilált gyermekkorom volt, mert a szüleim elváltak, és a nagymamám nevelt, sajnos rideg, szeretet nélküli vasfegyelmet gyakorolva felém. Mindennaposak voltak a pszichikai és lelki bántalmazások is.

Honnan jött Fera világának az ötlete és miért pont tündérnek töltenek be benne fontos szerepet?

A gyermekkori traumákat dolgoztam fel benne, és így kalandozott az én főhősöm a regényen keresztül. A végén persze megbocsátást nyer a gonosz nagymama, és nem lett belőle antihős. 
A tündérek azért kaptak főszerepet, mert Fera a képzelete révén egy álomvilágban élt, és én úgy gondolom, hogy egy gyermek fantáziájához ezek a lények állnak a legközelebb.

Mennyi időbe telt a két rész megírása? Melyiket élvezted jobban és miért?

A két regény megírása két éven keresztül tartott. A második kötetet élveztem jobban, mert sokkal cselekménydúsabbra sikerült, mint az első. 

Volt olyan része az alkotásnak, amelyre kifejezetten kihívásként tekintesz vissza?

Sokszor elakadtam a különböző tájak, helyek leírásában. Fel kellett vázolnom a cselekményt, és e köré építettem fel a helyszíneket is.

Ez a világ kisfiúkat is vonz a lányok mellett? Milyen tapasztalataid vannak ez ügyben?

Szerintem elsősorban kislányokat vonz a tündérek miatt. Ettől persze bátran felolvashatjál kisfiúknak is; a második kötetet bátran ajánlanám nekik is, hiszen több benne a cselekmény. Egy gonosz mágus is szerepet kap, ami talán közelebb áll egy fiú fantáziájához. 

Melyik az a korosztály, akinek mindenképpen ajánlanád a történet? 

Bármelyik korosztálynak, öttől egészen száz éves korig. Kisgyermekeknek azért, mert bővül a fantáziaviláguk, felnőtteknek azért, mert ők már a mélyebb értelmezést is észreveszik a mondanivalóban.

Próbatételes gyermek édesanyjaként figyeltél arra, hogy a mondanivalód az ő sorstársainak is izgalmas legyen? Egyáltalán,  mint alkotóra, hogyan hat ki ez az élethelyzet?

Amikor ezeket a regényeket írtam, még nem tudtam, hogy a fiam autista. Ők inkább a rövid tartalmakat és képeskönyvekrt szeretik, így ezen a téren nincs tapasztalatom. 
Ez természetesen nagyon kihat az életünkre, és az írásra is.Akkor tudok alkotni, amikor ő már alszik. 

Hogyan próbálod a saját gyerkőceidet rászoktatni az olvasásra? Adnál pár tippet más anyukák számára? 

Szerencsére, Blanka lányom nagyon szeret olvasni, így őt nem kell arra buzdítanom, hogy kézbe vegyen nyomtatott könyvet. De, amikor a kötelező olvasmányokról van szó, persze ő sem falja mindjárt. Először megnézi filmen, de mindig elhangzik tőlem az a varázsmondat, hogy "Könyvben  sokkal  izgalmasabb a sztori." Ez kíváncsivá teszi, és egész egyszerűen elkezdi olvasni a történetet.
A tippem az az, hogy mindenképpen fel kell kelteni a mai gyermek érdeklődését, mert máskülönben nem fognak a kezükbe nyomtatott könyvet. Már egészen pici kortól fel kell olvasni rövid történeteket, és bele kell vezetni a lurkókat a későbbi olvasásba. Ha mi szülők nem keltjük fel a figyelmüket, akkor azt senki sem teszi meg helyettünk!

Mindkét regény az Underground Kiadónál jelent meg. Mesélnél kérlek a közös munkáról?

Az első regényemet T. Kovacsics Aranka segítségével adtam ki, ő pendrive-ra tette a kéziratot, és mehetett egyenesen a nyomdába. Személyesen vittem az anyagot leadni, és nagyon segítőkész volt ott az a hölgy, aki mindenről tájékoztatott. Harminc nap múlva pedig már a kezemben volt az lső mintapéldányom. 
A második kötetben Ferger Annamária segített. Szerkeszthető formában adtam át az anyagot a kiadónak, melyet e-mail-en keresztül adtam le.

Tudom, hogy a gyermekkönyvek mellett pszicho -  thrilleren is dolgozol. Mikor várható az újabb regény és milyen zsánerben?

Ez a műfaj az, amelyben igazán megtaláltam az alkotás örömét, mert nem egy vontatott, lasú történet, hanem sokszínű gondolati világ Rejlik benne. Az az igazi kihívás, hogy meg kell tanulni nemcsak rendőrként gondolkodni, de egy pszichopata szemén keresztül is látni a világot. 
Jövőre várható a regény megjelenése, de a szerkeszthető kézikrat Isabel Healian Rose keze alól fog kijönni. Ezért külön köszönet illeti őt!

A blog nevében is további sok sikert kívánok Blankának!

Amennyiben kíváncsivá tettünk, keressétek a hivatalos Facebook-oldalát, vagy mesekönyveit az Underground Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések