2022. január 29., szombat

A szerző, aki saját tapasztalatait is beleszövi a horrortörténeteibe - Interjú a Démonok árnyékában c. regény írónőjével



Selena B. Lowell írónő hátborzongató történetei hozzám is elértek. A Megszállottság és Az árnyékfalu is sejtelmesen ijesztő világot teremt az olvasók számára. A következő percekben megpróbálok a végére járni annak, hogy mi hajtja a szerzőt és nem fél-e a sötétben! Gyertek és tartsatok velünk!

Kérlek, pár mondatban mutatkozz be az olvasóknak! Mióta foglalkozol írással?

Miskolctól nem messze lakom egy kis faluban egyenlőre. De ez változhat. Remélem fog is. Az Álomgyár kiadó egyik boltjában dolgozom, amit nagyon imádok. Szeretek utazgatni. Imádom az állatokat, ezért sok mentett cicám van, és egy kutyusom.

Az írással 2010 óta foglalkozom. Akkor még nem gondoltam, hogy ezt a pályát is választom. Csak idő töltés, és hobbi szintű volt, még meg nem jelentettem az első könyvem, 2013-ban.

Miért a horror világát választottad utadul? 

Két fiú testvérrel nevelkedtem fel. Ők pedig már kis koromban is horror filmeket nézettek velem. Szóval beedzettek engem erre a témára rendesen. :) Szeretem a horror filmeket, és a horror történeteket. Legfőképp a megtörtént eseményeken alapulókat, és az olyanokat, amelyek elgondolkodtatnak. Számomra nem mindig a kaszabolás a lényeg egy horrorban. Viszont egy horrorban minden megtörténhet, és nem kell mindig a happy end. Ezért is választottam ezt a világot. Úgy érzem, nagyon közel áll hozzám ez a műfaj. Vannak furcsa, kicsit beteges elképzeléseim, és ezeket szeretem leírni. 

Van olyan szerző, akire felnézel?

Stephen King az a szerző, akire nagyon is felnézek. Gyermekkorom meghatározó írója. Hatalmas nagy példakép. Számomra az ő történetei lebilincselőek. 

A Démonok árnyékéban című műved novelláját, illetve a legfrissebben megjelent regényedet olvastam. Mivel a Megszállottság egy előzménykötet, nagyon tartottam attól, hogy mennyire fogom élvezni és érteni a cselekményt a fő mű ismerete nélkül. Szerzőként mit tanácsolnál azoknak az olvasóknak akik hasonló cipőben járnak: melyiket olvassuk először?

Mivel az első három könyvem, már egyáltalán nem kapható először is a Démonok árnyékában könyvet ajánlanám, és csak úgy a hozzá tartozó novellát. Igaz, hogy az egy előzmény novella, de mégis a könyv után ajánlatos olvasni. Ugyanígy van, az Örök idők '. - Vérzivatar könyvnél is. Előbb a könyv, és utána a Vérborús idők novella. Ez a történet egyáltalán nem horror, inkább romantikus – fantasynak mondanám. Nem utolsó sorban pedig Az árnyékfalu. Ő úgy magában ad egy történetet. Több olvasóm érdeklődött már, hogy lesz e következő része. Egyenlőre nem tervezek neki, de kitudja mit hoz a jövő. :)

Az Árnyékfalu erősen érződik a világjárvány hatása, főhősünk is hasonló dolgokon megy keresztül igaz, sokkal durvább formában. A pandémia miként hatott a munkásságodra?

Minden rosszban van valami jó. Amíg otthon kellett maradnom, és nem lehetett menni dolgozni, írtam meg két könyvet és egy novellát. Nekem nem is a pandémia volt a legnagyobb probléma, hanem az, hogy elvesztettem ez idő alatt apukámat és két tesómat. 

Hogyan/honnan gyűjtesz a anyagot a történeteidhez? 

Rengeteg helyről szerencsére. Sok a saját tapasztalat, és olyan szituációk amelyek velem történtek meg a mindennapjaimban. Helyszíneket igyekszem olyanokat írni, ahol jártam akár külföldön, akár Magyarországon. Sokat böngészek a neten, olvasok cikkeket. Meg persze olvasok. Rengeteg könyvet olvasok. Akár regényeket, dokumentum könyveket. Igyekszem minél több információt megtudni arról a témáról, amiben épp írok.

A NewLine Kiadó szerzőjeként milyen tapasztalatokkal gazdagodtál eddig?

Egy remek csapatba csöppentem, és nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy a NewLine kiadóval dolgozhatok együtt. Segítőkészségükkel még jobban tudom javítani a munkámat. Sok jó tapasztalatom van szerzőként, és ezt mind az olvasóimnak köszönhetem. Ha ők nem lennének,tapasztalataim sem lennének. :)

Ha nem haragszol feltennék pár személyesebb kérdést is. A Démonok árnyékában a természetfelettit vette alapul. Te hiszel benne? Esetleg volt már paranormális élményben részed?

Igen, hiszek benne. Rengeteg mindent tudnék  mesélni, de nem szoktam erről beszélni. Sokan félreértik, vagy hülyének néznek. Még le is boszorkányoznak. :) És igen, paranormális élményben is volt részem. Mikor ki jött a démonos könyv, sokan megkerestek démonűzéssel kapcsolatban, és ezzel hasonló kérdésekkel. Viszont ezekben a dolgokban nem tudok segíteni. Vagy tanácsot adni. 

Ismersz olyan igaztörténetet, ami jó alapanyag lehetne egy könyvedhez, ám valamiért nem használtad fel?

Sok igaz történetet ismerek, amit még nem használtam fel. De szeretném mindenképp. Erről egy külön könyvet szeretnék készíteni a közeljövőben. De nagyon sok háttérmunkával jár, úgyhogy fogalmam sincs mikor lesz belőle végleges változat.

Mit gondolsz, te magad hogyan viselkednél egy ilyen szituáció alkalmával?

Ha zombitámadás érne, biztos, hogy nem adnám fel. Harcolnék a végsőkig. Elég makacs ember vagyok. Hasonló, mint Az árnyékfaluban Jenna. Ott igyekeznék a végsőkig kitartani. Nem vagyok egy feladós típus. Igaz, olykor biztos kiakadnék, vagy elkeserednék én is. Mondjuk úgy, hogy senki se lássa.

A démonos szitu sem lenne egy egyszerű dolog. Azért ott már nem kerülne el a félelem. Szerintem a démonok sokkal félelmetesebbek, mint a zombik. 

Mikor várható az újabb regény? Elárulhatsz nekünk valamit róla?

Most 2022-ben műfajt váltok. Persze nem végleg, csak kipróbálom magam másban is. Áprilisban egy thriller kisregényem fog megjelenni IMPROBUS-Szívtelen címmel. Amit jó pár évvel ezelőtt én novellaként írtam meg, de sosem került nagy közönség elé. Most úgy éreztem, hogy eljött az ideje. Kapott jó sok bővítést, és így vált kisregénnyé. Gyönyörű szép borítót kapott, mint minden könyvem. Ez a könyv, csak limitált példányszámban lesz kapható. Szóval, aki nagyon szeretné az időben szerezze be.

A másik könyvem ha minden jól megy, nyáron fog megjelenni. Amely egy new adult történet lesz. A címe, Te vagy a mai napom, és minden hónapom-Egy Tiktoker a barátom címet kapta. Nagyon büszke vagyok a borítójára, mert egy nagyon ismert Tiktoker van rajta, Fabien Tietjen. Erről a történetről azt kell tudni, hogy elég személyes. Egy olyan szerelmi történetet mesél el, ami nem mindennapi, és persze a TikTok világába is nyerünk egy kis betekintést. 

Szóval két történet, két különböző műfaj. De visszatérek majd a horrorhoz és a fantasyhoz is. Viszont az év második felében elég nagy fába vágom a fejszém, úgyhogy teljes mértékben arra szeretnék majd koncentrálni. Hogy az mi is? A zárt csoportomban már elárultam. :)

A blog nevében is további sok sikert kívánok az írónőnek!

Amennyiben érdekelne munkássága, keresd a hivatalos Facebook-oldalát, vagy történeteit a NewLine Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel
Korrektúrázta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések