2023. október 29., vasárnap

Aurora P. Hill - Csillagos ​ösvényen (Serbeniai Krónikák 1.)


 Először is szeretném megköszönni a Smaragd Kiadónak, hogy elolvashattam a sorozat eddig megjelent részeit! Szuper kalandban volt részem, amit az ifjúságnak is bátran ajánlanék! De nézzük is, mi a véleményem az első részről.

Főhősünk Gabriela, aki nem ismeri a családját. Még csecsemőként találtak rá rongyokba csavarva és azóta az Intézet lakója. Ez egy olyan hely, ahová azok a gyerekek járnak, akik valamiféle magatartási és egyéb problémával küzdenek, így a kamaszlányt kiközösítik, mivel ő az egyetlen, aki nem ismeri a szüleit. 
Már a történet elején megismerkedhetünk Mrs. Clark igazgatóhelyettessel, akiről hamar kiderül mennyire szigorú és ellenszenves. Gabriellát és a többi tanulót is előszeretettel bünteti meg, ha megszegnek bármiféle szabályt, bár én itt azért megjegyezném, hogy valahol tudtam azonosulni a világképével. Nem vagyok híve a sokszori büntetésnek, de szeretem a rendet, és ha minden simán megy. 
Nem túl jó kilátások a fiatal lány számára, de ne csüggedjünk, hiszen jön az ellenpólus egy barát személyében. Morgan mindig ott van a lány mellett és nem mellesleg egy iszonyatosan aranyos fekete kiskutyáról van szó. Imádtam, hogy ő az első akit megismerünk a lány szerettei közül. Gabriela azonban ennél jóval többet szeretne az élettől, de az álmaihoz vezető út rögös és képlékeny, hiszen fogalma sincs ki ő és milyen sors várhat még rá.

A történet magával a büntetéssel indul, ezért belecsöppenünk egy izgalmas helyzetbe. A lány azonban nem igazán társaságkedvelő, bár kedvessége és talpraesettsége az ellenkezőét sugallná. Igazából nekem tetszett a karaktere, tipikusan olyan szereplő, akiről tudjuk, ő lesz a jó a történetben, érte kell izgulni, nehogy baja essen. 

Tetszik az is, ahogy az írónő felépítette a Serbenia világát jót tett neki az a misztikum, ami körüllengte ezt a helyet. Természetesen folyamatosan derülnek ki titkok, oldódnak meg rejtélyek a trilógia során, de ezekről majd később.

Nagyon kellemesen csalódtam, mivel sokat olvasok ebben a zsánerben, úgy gondoltam, nem tudnak már újat mondani nekem. Viszont nagyon tetszik a szerző stílusa és az, ahogyan csepegtette nekünk az információkat. Igaz, picit több a leíró rész, int amit vártam, de engem most ez kifejezetten megnyugtatott olvasás közben. 

A borító szerintem nagyon szép (Bár el kell mondjam, nekem a II. könyvé a kedvencem), az egyszerűségében rejlik a varázsa. Nagyon kellemes ránézni, rám nyugtató hatással volt. 

Összességében bátran ajánlom fiataloknak is olvasásra, hiszen egy olyan kaland részesei lehetnek, amely csak az álmaikban jelenhet meg. Túl egy csillagos ösvényen...

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, keresd a Smaragd Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések