2021. szeptember 26., vasárnap

Illés Andrea- Királylányos színező


Nem olyan régen fedeztem fel azt a szintű kikapcsolást, amit a színezés okozhat. Természetesen gyerekként sokat színeztem, ám korántsem gondoltam arra, hogy ez felnőtt fejjel is visszaköszönhet. 
Több videót nézegettem a témában, viszont nagyon aprólékosnak és költségesnek tűnt az egész; ráadásul úgy gondoltam nincs is érzékem hozzá, hiszen rajzból mindig is fel voltam mentve. Aztán mikor elkezdtem digitális grafikát tanulni -  egy oktatóvideóban hangzott el az a tanács, hogy akik ezt a pályát választják, merüljenek el ebben a tevékenységben.  Nemcsak a kézügyességet és a formákat segít megtanulni, de a színkombinációk megfelelő kiválasztásában is fontos szerephez jut. Na, ez volt az a pont, amikor azt mondtam: ha valóban szeretnék fejlődni abban, amit tanultam, akkor ebbe is bele kell ásnom magam.

Tavaly már kaptam egy hasonló könyvecskét az egyik barátnőmtől, ám akkor még nem gondoltam arra, hogy esetleg a blogon is helyet kaphatna. Az idei születésnapomra azonban megkaptam ezt - és mivel magyar szerzős evidens volt, hogy egy nap értékelem majd nektek. De nézzük is, mit kapunk, ha ezt a könyvet vesszük meg.

Mint, ahogy a címe is sugallja, a rajzok többsége híres nőalakokat ábrázol. Találkozhatunk Erzsébet királynővel, Nofertitivel, Dzsinguval és más kiemelkedő hölggyel.
Horváth Ildi illusztrációit kiegészítik Illés Andrea ismertetői, melyek segítenek a kormeghatározásban és a megismerésben. Dzsingu például egy japán császárné volt, nevéhez, Korea meghódítása fűződik.
A szövegek csak néhány rövid sorból állnak, de ez éppen elég arra, hogy a kíváncsiságunkat felkelthesse.

Ám a hölgyek mellett találunk természetközelibb motívumokat is: ezeket rendszerint kétoldalasan. Az Egyiptomos, halas virágos, és egyéb szépségek inkább azoknak szólnak szerintem, akik még nem annyira bátrak az emberalak kifestésében. Ilyen vagyok még én is. 
Néhány oldalon pedig magunk is tervezhetünk, rajzolhatunk az illusztrációkhoz. Őszintén szólva ezeket a részeket még nem igazán szeretem, mert nem tudom megcsinálni olyan szépre, mint ahogy a kész részlet ezt megkívánná. Nem lesz szimmetrikus és ez nagyon zavar. Viszont annak, akinek jó a kézügyessége és bízik magában, jó kikapcsolódást nyújthat ez is, ráadásul ezzel valóban egyedivé varázsolhatja a könyvét. 

A több mint 50 oldal, hófehér, a kétoldalas illusztrációk szépen látszanak. Én színes ceruzát, akvarell-ceruzát, vízfestéket, zselés tollat, illetve szemhéjfestéket használtam: a papír kicsit felhullámosodott de nem ütöttek át a színek a másik oldalra. Filcet és alkoholbázisú tollakat nem használtam, így erről nem tudok nyilatkozni. 

Most pedig jöjjön egy befejezett oldal a könyvből, melyhez a fentebb említett összes eszközt felhasználtam. 
A kép minőségéért elnézést kérek, még sosem fotóztam kétoldalasan:
Az értékelés végén szeretném megköszönni a kifestőt, alig várom, hogy folytathassam tovább!

Amennyiben te is kedvet kaptál, a Líra oldalán megrendelheted a saját példányod!

Írta: Isabel
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések