2021. augusztus 2., hétfő

A író, aki a valódi mágiából merítette az ötletét a misztikus történethez - Interjú a Mágus című regény szülőatyjával


 

J. Soldier fantasy regénye egyedülálló a zsánerében, hiszen a Mágus ötvözi a mágiát és a jelenkor tudományát.  A következőkben a szerzővel készült beszélgetésemet olvashatjátok, amiben nemcsak az írásról kérdezem őt, de arról is, milyen tapasztalatokat szerzett férfiként az írás világában.

Kérlek, mutatkozz be az Álmok útján olvasóinak! Mióta foglalkozol írással?

Üdvözlöm az Álmok útján olvasóit. Civil nevem Katona József. Ez a név már foglalt az írói palettán, ráadásul eléggé közismert. Ezért döntöttem úgy hogy az angolszász tükörfordítás lesz az írói álnevem. Több kevesebb kihagyással 7 éve írok, ebből természetesen volt ami nem jelent meg. 

Eddig két regényed jelent meg: a Spirituális szerelem  a romantika szerelmeseinek, a  Mágus pedig a fantasy kedvelőinek íródott. Mennyire volt nehéz vagy könnyű az adott műfaj keretei között maradni és megtalálni a megfelelő írói eszközöket? 

Tulajdonképp ha eldöntöd milyen stílusban, műfajban írsz, szerintem ott már megy minden magától. A következő lépés a sztori. Amennyiben az jó, akkor el sem lehet rontani. 

A Spirituális szerelem a Díva Kiadónál, míg a Mágus már a NewLine Kiadó gondozásában jelent meg. Miért döntöttél  a kiadóváltás mellett? Elégedett vagy a váltással?

A Diva kiadó kis családi vállalkozás, ami a többi teendők mellé volt "besúvasztva" ennek meglátta a kárát a könyv is. A New Line kiadóról pedig csak jót tudok mondani. Fogalmazzunk úgy hogy aki egy kicsit is ismeri a neves kiadók szigorú szabályait, szerződéseit, annak a New Line egy nagyon jó partner. Köszönhető talán annak hogy a kiadó tulajdonos - igazgatója maga is író és rengeteg negatív élménye volt. Nos ezeket úgy érzem sikerült neki kiküszöbölnie. Mondhatom igazi íróbarát kiadó. 

Melyek azok a célcsoportok, melyeknek szívesen ajánlanád a könyveidet? 

Mint író két vonalon érzem magam otthon. A krimiben és a misztikus történetekben. Az olvasói csoportban vannak a fiataloktól kezdve a nyugdíjas korosztályig bezárólag. 

Mivel én csak a Mágust olvastam, érdemben erről tudok nyilatkozni. Nagyon érdekes a világfelépítése, ezt az értékelésemben is elmondtam. Honnan jött az ötlet?

Az ötlet egy ismerősömnél fogant meg. Mesélte hogy jár hétvégente mágia tanfolyamra. Ott pedig működő mágiát oktatnak. Abban a pillanatban elindult valami. Két hét múlva felkerestem az iskola vezetőjét Siriso mestert és beiratkoztam én is. A másik természetesen a kutatás. Könyvtárban és az interneten. 

Mennyi ideig tartott a karakterek kidolgozása? Mi volt ennek a folyamatnak a legnehezebb része?

A karakterek kidolgozása nem volt nehéz. Az alap a jó és a negatív főhős harca. Nálam a legnehezebb a karaktereket elnevezni. Könnyebb megírnom ötven oldalt mint neveket kitalálni. 

Van bevált rutinod, melyet alkalmazol az írás során? 

Igen ez a kávé. Amikor gép elé ülök mindig kávé van mellettem. Ha nincs kedvem írni, mert olyan is előfordul, akkor lassan főzöm a kávét leteszem a gép mellé és leülök… 

Milyen visszajelzéseket kaptál eddig a célközönségedtől? Akik olvasták, azoknak nagyon tetszett. A feladat az írás mellett a szélesebb körű ismertség. 

Mi az, amivel íróként kellett szembesülnöd és az életben is hasznosítani tudod? 

A Mágia amit a tanfolyamon tanultam, már alkalmaztam. 

Mit tervezel a közeljövőben? Lesz újabb könyved? 

Igen lesz könyv természetesen a NewLine Kiadó gondozza. Van pár kéziratom azokat kell nyomdakészre rendezni. 

Ezúton szeretnék a blog nevében is további sok sikert és olvasót kívánni az írónak!

Amennyiben kíváncsivá tettünk keresd a szerző hivatalos Facebook-oldalát, weboldalát, vagy a Mágust a NewLine Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések