2020. március 6., péntek

Robin O'Wrightly - Tripiconi sztori




Tripicon. Az az állam, ahol az uralkodókat is annak látjuk amik: embereknek.
Talán ezzel a mondattal tudom a leginkább kifejezni azt, hogy számomra miért is különleges Robin O’Wrightly ifjúsági-fantasy sorozata.
Már volt alkalmam olvasni a forgalomban lévő első két részt, így most - újraolvasás után - igyekszem átfogóbb képet hozni róla.

Az amulett rejtélye

Tripicon egy picinyke szigetállam, ahol a Ponti hercegség az uralkodócsalád. Az egész család abban a szellemben él, hogy a tudás és az emberek jóléte előrébb való, mint az önös érdek.
Ám egy nap találnak egy ismeretlen fiút, akinek még emlékezetkiesése is van.
Ez már elég jó kezdésnek, csakhogy a sziget el van zárva a külvilágtól. Mivel a megtalált fiú nem tud sok információval szolgálni kilétével kapcsolatban, a Királyi párra hárul a feladat, hogy megmentsék őt és az országukat is.
Mit ér egy jó kis kaland ha nincs benne valamilyen rejtélyes tárgy; itt ezt egy amulett képében kapjuk meg. Különlegessége, hogy a viselőjét megvédi a betegségektől, fájdalmaktól.  De mi történik ha egy nap az amulett eltűnik?
Az első rész eköré épül. Bár az események kicsit lassan indulnak, engem ez nem zavart sőt! Lehetőséget kaptam arra hogy részletesen megismerjem Tripicont, így még inkább a részévé tudtam válni. Piros pont az írónőnek azért, hogy a kalandok mellett arra is kiemelt figyelmet fordított, hogy részlet gazdag képet alkosson az olvasóban. Ehhez hozzásegítenek a gyönyörű illusztrációk is.
Az információk tekintetében is ügyes volt Robin; azt éreztem, hogy tényleg az ifjúságot célozza meg ezzel a művével; nem volt sem túl pörgős, sem túl vontatott a történet. Pont elég ahhoz, hogy a suliból hazaérve a fiatal olvasó valóban kikapcsolódhasson.

Számomra a kalandok igazán a könyv felétől indulnak be és a vége nagyon jóra sikeredett. Azt hittem az írónő nem fogja tudni felülmúlni, de tévedtem, mert jött a második rész!

Város a Föld alatt

Nem rejtem véka alá: nekem ez a Kedvenc könyvem Robintól!
A könyv egy hónappal Az amulett rejtélye előtt játszódik. Helyszínünk Perallantisz városa, mely Tripicon alatt található. Itt ismerkedünk meg az első részben amnéziában szenvedő fiúval, aki szerelmével szökni akar, de elkapják őket és minden emléküket eltörlik.
Nehéz spoiler-mentesen írni de annyit hadd áruljak el: lesznek sellők :D Személy szerint nagyon szeretem őket:D
Jó nem is próbálkozom, mert a végén kikotyogok valamit, amit nem kellene: inkább hozzáfűznék még pár gondolatot:
Az írónő jól elkülöníthető stílusa és humora nagyon jól képviselteti magát mindkét részben. Olyan érzetem volt olvasás közben, mint amikor hétvégén vártam a családi mozi kezdetét: olyan filmet választottunk, amit kicsiként nemcsak én, de a családom is örömmel nézett meg. Na ez a sorozat ilyen. És nem is hiányzik belőle semmi.
Kicsiknek/nagyoknak jó kikapcsolódás lehet, mint mondtam közös időtöltésként is!

Ha te is elolvasnád, az alábbi linkek valamelyikén leadhatod a rendelésed:






 Mogul Kiadó --->  Itt bele is tudsz olvasni a történetekbe!



Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések