2020. március 7., szombat

Böszörmény Gyula- Leányrablás Budapesten

Az Ambrózy esetei nem volt ismeretlen számomra, mert a Bitó és borostyánt már tavaly volt alkalmam olvasni. Már akkor is jól szórakoztam, azonban valami hiányzott.
A Leányrablás Budapesten azonban hatalmas meglepetést okozott. A történet olyan érzést keltett bennem, mintha visszacsöppentem volna a múltba és szembetaláltam volna magam az akkori valósággal. Olvasás közben egy csepp kétségem sem volt afelől, hogy Richárd és a többiek valós, létező személyek és nemcsak kitalált karakterek.
a történet szerint 1896-ban járunk és ennek a kornak az ábrázolása nagyon gondot fordított a szerző, ugyanis meglepő részletességgel mutatja be az akkori szokásokat.
A történet izgalmakkal és rejtélyekkel teli: a szerző stílusa pedig fokozta az izgalmakat olvasás közben. Szép és egyszerű fogalmazása gördülékeny olvasmánnyá varázsolja a regényt.
Nem szoktam szereplőket kiemelni egy történetből sem, de most kivételt tennék: Richárd karaktere egyszerűen zseniális lett. Az intelligens és vonzó bárónak olyan kisugárzása van, ami megdobogtatja bárki szívét és szerintem ő ezt tudja is. Nemcsak a neve nemes, hanem ő maga is, a szó legszorosabb értelmében.
A másik akit kiemelnék: Mili. A korát meghazudtolóan okos és bátor lány még Richárd figyelmét is felkelti és jó pár szórakoztató jelenetük van együtt.  Kettőjük párosa az egyik legmaradandóbb a kortárs magyar irodalomban.
Amit még fontosnak tartok elmondani, hogy engem rendszerint szokott zavarni a váltott szemszög, de itt most nem így volt. Nem elvett, vagy lassított a történetből, hanem inkább új ízt kölcsönzött neki!
A történet mellett fontos szerep jut a borítónak is, ami ez alkalommal nagyon szépre sikeredett. Amikor az ember ránéz, már akkor tudja, hogy egy új, izgalmas világba fog belépni.
A magam részéről alig várom, hogy a többi részt is olvassam és ezúton is szeretném megköszönni Nikinek, hogy biztosított számomra egy példányt a könyvből!


Ha te is elmerülnél a sorozatban, a Könyvmolyképzőnél leadhatod a rendelésed!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések