2021. szeptember 15., szerda

A szerző, aki arra biztat minden szülőt, hogy ne aggódjon, ha a gyerek nem szeret olvasni, hiszen csak meg kell találni a neki megfelelő könyvet - Interjú Kristin M. Furrier írónővel

Fotó: Vitovszki Szilárd

Kristin M. Furrier ifjúsági regénye üde színfolt volt az olvasmányaim között. Az elveszett múlt egy kalandokban és tanulságokban gazdag történet, fiatalokról fiataloknak. 
A következő percekben az írónővel készült interjút olvashatjátok, amelyben arról is beszélgettünk, hogyan lehet rávenni a kamaszokat az olvasásra! Tartsatok velünk!

Az Elveszett múlt egy nagyon könnyen megszerethető olvasmány kamaszoknak. Honnan jött az alapötlet? 

Ez a történet is nagyon régóta bennem volt már. Pontosabban csak az alapszála a történetnek, írás közben bontogattam ki a részleteket. Láttam egy képet egy gyönyörű vízimalomról, és onnantól kezdve a helyszín is adott volt. Számomra mindig is nagyon motiválóak tudtak lenni a képek, festmények, valamint maga a történelem. Elgondolkodtatnak, ihletet adnak. Hihetetlen sodrást tud bennem elindítani ennyi külső hatás. 

Mi volt a célod a regény megalkotásával?
 
Az alaptörténet, egy szórakoztató ifjúsági regény. De, soha nem csak cselekményekről írok. Mindig van egy komolyabb érzelmi szál, ami feldolgozásra kerül a sztorin keresztül. Itt az elfogadás, és a tolerancia volt az alappillér. Sajnos nagyon eltűnőben vannak ezek a fontos tulajdonságok az emberek között. Pedig a tolerancia az egyik legfontosabb jellemvonás, amit életünk során használnunk kell. Mert ha igazán szeretnél valamit, akkor tolerálod a számodra kevésbé elfogadható körülményeket is. Persze pozitív értelemben. 

A helyszíned egy kitalált környezet, de nagyon érezni benne a hazaszeretetet. Melyik városunk szolgált inspirációul? 

Eger városában képzeltem el a történetet. Valami oknál fogva, amit még én sem tudtam megfejteni mi az, mindig is nagyon szerettem Egert. Szerintem az ország egyik legszebb, és legromantikusabb városa. Sőt, a szülővárosomon kívül az egyetlen város, ahol nem tévedek el! Viszont annak ellenére, hogy rengetegszer megfordultam már ott, nem olyan szintű helyismeretem van a városról, hogy ténylegesen Eger legyen a helyszín. Ezért született meg Egerkövesd, ahol a történet játszódik, hogy ne ütközzön a valóság a képzelettel. 

Főszereplőnk Móric, egy nagyon okos fiatalember, aki szereti a természetet. Ez a két jellemvonása az, amely olyan hitelessé tette a szememben. Mennyit dolgoztál a karakterén? 

Három eltérő karaktert kellett megalkotnom, hogy fel tudjak állítani egy baráti háromszöget, ami a konfliktust okozza. Igazából Móric karaktere volt a legkönnyebb, amin a legkevesebbet kellett gondolkoznom. Ő egy tipikus „lassú víz partot mos” egyéniség. Talán pont a nyugodtsága és megfontoltsága teszi őt szerethetővé. Móric sosem keresi magától a bajt, és a kalandot. Elfogadja, amit az élet nyújt. Pont ezen tulajdonságai miatt kapott két ennyire bevállalós barátot. Az ellentétek vonzzák egymást minden téren. 

A regény fő szála az időutazás. Volt benned egy kis félsz miközben ezeket a részeket alkottad? Mennyire érezted kihívásnak? 

Az időutazás kellett a történet megértéséhez. Egy apró része ez a könyvnek, de annál inkább átérezhetővé akartam tenni a jelenetet. Nem volt bennem félelem ezzel kapcsolatban, azt próbáltam inkább szem előtt tartani, hogy érthető legyen a fiatalabbak számára is. Szerettem ezen a részen dolgozni. Egy pici csepp volt ez a tengerben, de annál jelentősebb.

Ezt a könyved már a NewLine Kiadónál kereshetik az olvasók. Mesélnél egy kiadóváltásról és az azóta szerzett tapasztalataidról? 

A kiadó váltás sosem könnyű egyik félnek sem. Hosszú, és nehéz döntéseket kell meghozni, ami ugye kívülről nem látszik, de jogi oldala is van az írásnak, amit komolyan figyelni kell. Négy könyvem jelent meg az UGK kiadónál, és sokáig náluk voltam. Azonban néha érzi az ember, hogy váltani kell. Nekem most volt ez a pont. A NewLine kiadó számomra egy messziről figyelt kiadó volt, nem ismertem őket. De nagyon gyorsan egymásra hangolódtunk, én úgy gondolom. Bármiben segítenek, amire szükségem van, és nagyon támogató csapat. Nagyon szuper szakemberekkel dolgozhattam a könyvemen.

Az illusztrációk nagyon illenek a szövegkörnyezethez. Mennyi beleszólásod volt készítésükbe? 
Az illusztrációkat Magyar Beatrix készítette. Odaadtam neki a nyers kéziratot, elolvasta, és felvázolta, hogy ő miket szeretne megrajzolni. Teljesen szabadkezet adtam, annyi volt az egyeztetés, hogy megmutatta mindig, ami elkészült, én pedig jóváhagytam. Összesen 15 darab kép került a könyvbe. Pont ezért én is nagy izgalommal vártam az új rajzokat, hiszen teljesen ő álmodta meg őket. 

Milyen visszajelzéseket kaptál eddig? 

Úgy gondolom nagyon jók az eddigi visszajelzések. Volt bennem egy kis félsz, ugyanis először dolgoztam úgy, hogy valós személyről mintáztam karaktert. Kihívás volt, a megjelenítés, a stílus átadás, és kíváncsi voltam mi lesz a vélemény róla. Mindig érdeklődéssel várom, ki milyen véleményt ír/mond arról a karakterről.


Szerinted hogyan lehet rávenni a mai kamaszokat a számukra hasznos művek elolvasására? 

Kamaszokat rávenni, hogy olvassanak, egyáltalán nem könnyű feladat. Főleg ha nehezen olvasó fiatalokról van szó. Mindenképp példát kell  hogy állítsunk eléjük azzal, hogy látják, mi is olvasunk. Ám még ezzel együtt sem könnyű. Viszont tapasztalatból mondom, akkor sem kell megijedni, ha a hat éves gyerek nem szeret még olvasni. El fog annak jönni az ideje, mikor nyitni fog a könyvek világa felé. Csupán a megfelelő könyvet kell megtalálni számára, amit ki akar majd nyitni.

Mivel készülsz legközelebb? Lesz új könyv még az idén?

Idén nem tervezek újabb kiadást. Semmiképp nem szeretném, hogy a minőség rovására menjen a mennyiség. Másrészt jelentkeztem egy írói kurzusra, amit szeretnék elvégezni, ha minden a terveim szerint alakul. 
De természetesen dolgozok egy új kéziraton, ami szépen kerekedik kifelé. Ha valaki olvasott tőlem, az ismeri a stílust, amit magaménak mondok. Ebben különösebb változás nem lesz. Viszont ismét olyan dologgal készülök, amivel még sosem próbálkoztam. Ezek persze írástechnikailag kihívások, de jó egy kicsit változatosan dolgozni. Egyébként most nem annyira ifjúsági regénnyel fogok jönni, hanem visszasétálok egy kicsit a családregények birodalmába. Ahol egy újabb gyarló emberi tulajdonság fogja behálózni a történet egészét. 
Köszönöm szépen a megkeresést!

A blog nevében is sok sikert kívánok az írónőnek!

Amennyiben felkeltettük az érdeklődésed, érdekességekért keresd Kristin hivatalos Facebook-oldalát vagy a könyveit, a NewLine Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel

2 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm az interjút! Mindig megtisztelő az érdelődés a könyveim iránt. Szép napot minden kedves olvasónak!
    Kristin M. Furrier

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is köszönöm, hogy együtt dolgozhattunk és várom az új regényed!

      Törlés

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések