2020. november 18., szerda

E. K. Johnston - Ezer éjszaka


Mint sokakat előttem, engem is a könyv borítója vett rá az olvasásra. Számomra valóban mesebeli hatása van, a kék árnyalata pedig egyszerűen gyönyörű.

Volt egy olyan érzésem, hogy a történet egy picit emlékeztetni fog az Ezeregyéjszaka meséire és igazam lett. A főhősnő ugyanolyan bátran lépett bele egy olyan házasságba, ami a halálos ítéletét jelentette, mint Seherezádé.  Tetszett, hogy ezúttal egy testvéri kötelék volt az, ami rávette erre.
A sivatag, mint helyszín, számomra egyet jelent egy varázslatos világgal és most sem kellett csalódnom. Gyönyörű leírásokat kaptunk a helyszíneket tekintve.

Az a tény, hogy a történet lassan bontakozik ki, számomra most kifejezetten hasznos volt: nem igazán volt kedvem az elmúlt hetekben olvasni, mégis jól esett a tudat, hogy vissza-vissza térhetek ebbe a világba, ha mégis arra vágynék.

Viszont!
Sokszor ismételte magát a szerző és ez alatt most nem a szóismétlést értem. Újra és újra elmesélt részeket, amit előtte már megtudtunk. Ennek egyszerre előny és hátrány is, hiszen ha gyorsan szeretnénk elolvasni, nagyon zavaró tud lenni. Ám ha nagy szüneteket hagyunk az olvasásba – mint ahogy én is tettem – segít újra felvenni a történet fonalát. 
Amit még egy pici negatívum volt számomra az a lezárás. Nagyon bízom benne, hogy lesz folytatása a történetnek, mert bennem nagy kérdőjeleket hagyott.

Mindazonáltal egy kellemes mesét vehetünk a kezünkbe, ha ezt a könyvet választjuk. Nem ez volt a legjobb, amit idén olvastam, de nagyon ígéretes.

Én a Scrib oldalán olvastam az elektronikus verziót, de papírkötésben megtalálható a Libri kínálatában is!

Írta:Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések