2022. január 3., hétfő

Peter L. Stork - A ​múmia életre kel! - Egyiptom titkai

 


Már gyermekként is nagyon érdekesnek találtam az egyiptomi kultúrát. Elvarázsoltak a szokások, a többistenhit és mindaz a csodálatos dolog, amit adtak a világnak.

Mikor megkaptam ezt a könyvet ajándékba, megfogadtam magamnak, hogy csak akkor olvasom ki, ha nagyon rossz kedvem lesz. Nagyon megtetszett a borítója, tudtam, hogy a tartalom is legalább ennyire színes és aranyos lesz!

A tartalom is nagyon izgalmas volt. Rengeteg mindent megtudhatunk az ókori Egyiptomról, fáraókról, istenekről és szokásokról. Mindegyik oldal más témakört olel fel, modern szöveggondozásban. 
Nekem Nefertiti története tetszett, de olvashatunk a piramisépítéstől kezdve Ré isstenen át, a Nílusig mindenféle érdekességeket.
A végén pedig egy játékot is találunk, kvíz formájában. A kérdések megválaszolásával pontokat gyüjthetünk, a megoldókulcs segítségével pedig ellenőrizhetjük is magunkat. Nagyon ötletesnek tartom ezt a fajta megközelítést, hiszen így akár közös játékban is részt vehetnek a gyerkőcök.

Összességében nagyon tetszett a könyv, bátran ajánlom 4. osztálytól felfelé, mert nagyxon jó alap lehet, azoknak a diákoknak, akik történelmet kezdenek tanulni. Felkelti az érdeklődést az új tantárgy iránt és azt hiszem ez a legfontosabb!

Amennyiben kíváncsivá tettelek, a Bookline weboldalán még van pár példány!

Írta: Isabel

Korrektúrázta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések