2020. március 7., szombat

Stephen King - A kívülálló


Amikor arról esik szó, ki a kedvenc íróm Stephen Kinggel kezdem a sort. Bár csak három éve ismertem meg a munkásságát, mégis azonnal az olvasójává váltam.
Az első regény, amit olvastam tőle az a Ragyogás volt és ezt még jó pár követte, és követni is fogja.
Legutóbb a legújabb regényét vehettem a kezembe.
A Kívülálló, a maga műfajában ugyanazt a zsenialítást hozta, mint amit elvártam az írótól, mégis nagyon nehezen haladtam az olvasásban. A történet folyását lassúnak éreztem, ami amúgy nem lenne szokatlan Kingtől és pluszt is szokott hozzátenni, de ez most valahogy kimaradt. Nagyon féltem attól, hogy pont ez a hiányérzet fogja okozni azt, hogy nem szeretem majd a könyvet, de aztán beindultak az események.
A brutális gyilkosság melyet egy edző követ el egy gyerekkel szemben már-már sablonosnak mondható, King mégis képes volt olyan szinten átadni ezt, hogy most, napokkal az olvasás után is kiráz tőle a hideg.
Egy krimi a regény eleje és bár én nem vagyok hatalmas rajongója a műfajnak, itt mégis tökéletesen megállta a helyét. Miután az edzőt letartóztatják, Anderson felügyelő teljesen biztos abban, hogy elkapták a gyilkost. Teszi a kötelességét, még akkor is, ha az edzőt a barátjának tartja.
Természetesen a vádlott teljesen ledöbben, mikor megtudja letartóztatásának okát és bár nagyon erős alibije van, (egy másik városban volt és ezt többen tudják tanúsítani)  több bizonyíték is azt támasztja alá, hogy ő a gyilkos.
Hogyan lehetséges ilyesmi? Anderson nyomozó kideríti mi történt valójában?  Az író igazán feladja a leckét az olvasónak!
Összességében egy olvasásnak megfelelt
Az oldalszám miatt pedig csak lelkendezni tudok, hiszen 504 oldal pont elég volt egy időre.
A regény olyan történet, melyet nemcsak olvas az ember de elméjével és szellemével is próbálja átélni.

Ha felkeltettem az érdeklődésed, az Európa Kiadó várja a rendelésed!

Írta:Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések