2020. március 7., szombat

Zalán Tibor - Bongóc a nyárban




Mivel volt már alkalmam olvasni a sorozat egyik kötetét és az annyira nem tetszett, félve vettem a kezembe az újabb részt, melyet Nikitől kaptam.
Bongóc a kis manó ezúttal a nyarat élvezi a tőle megszokott aranyos, kissé talán morgós stílusában. Tetszett, hogy olyan öregapós hangulata van a beszédének; emlékszem, nagypapám is így beszélt hozzám mikor kicsi voltam.
A vízparton pihengetve találkozik egy kisfiúval, majd a manó eszik egy nagyot...
Le sem tagadhatná a szerző, hogy magyar, hiszen a menüben szerepel: három szál kolbász, rántott hal, három üdítő és még mogyorós csoki is. Mikor ehhez a részhez értem, hangosan nevetnem kellett, mert az alacsony kissé duci manó személyiségéhez ez a falánkság nagyon illett.
Az előző részben negatívumként említettem, hogy némely betű ki van emelve a szavakon belül, tanítási célzattal. Ez most sem maradt el, bár annyira már nem zavart, bár még mindig kissé furcsának hatott számomra.
Az illusztrációk viszont nagyon aranyosak és színesek voltak. Tóth Aliz ismét igényes munkával örvendeztette meg az olvasókat.
Összességében nem bántam meg, hogy esélyt adtam a folytatásnak. Mostanában egyre inkább bebizonyosodik, hogy bár egy sorozat első kötete nem tetszik, a folytatás még a szívembe lophatja magát!

Sajnos a rendeléshez nem találtam linket, viszont több webáruházban  is elérhető, például az Antikvárium.hu-n!

Írta:Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések