2021. július 3., szombat

Louise O'Neill - Örökké a tied


Azt már nagyon rég tudom, hogy a könyvek csodákra képesek. Anélkül, hogy tudatában lennénk, mindig a megfelelő időben érkeznek az olvasóhoz. 
A regényt már jó pár hete elkezdtem olvasni, de képtelen voltam egy szuszra ledarálni. Olyan komoly és mély mondanivalója van, hogy őszintén szólva nagyon elgondolkodtam azon, rátegyem-e az ifjúsági címkét avagy sem. Utánanéztem, és minden nagyobb oldalon megtalálható, így végül nekem is felkerült.

A jövőben járunk, ahol a nők akkora elnyomás alatt élnek, hogy minden olyan jogukat elvesztették, amit ma ismerünk. Létezésüknek csupán az a célja, hogy fiúgyermekeket hozzanak a világra. Azért, hogy ezt a feladatot mimnél jobban teljesítsék, a génmanipulációtól sem riad vissza a társadalom. 
A lányokat arra képezik, hogy házastárs, szerető, vagy szűznővér váljék belőlük, miután betöltötték a tizenhetedik életévüket.
Főszereplőnk Frida, akit a végzős évében ismerünk meg és - mint minden lánynak - az az álma, hogy házastárs lehessen. Legjobb barátjával  - Isabellel -  mindent megtesznek azért, hogy mindketten elérjék a boldog életet.

Rengeteg olyan szállal találkozhatunk a történet során, amely a mai fiatalok problémájával szembesít minket. Megfelelési kényszer, kisebbségi komplexus, félelem a változásoktól és még sorolhatnám. Mivel a lányok egymás vetélytársai is, nagyon nehéz igazi barátságokat kötni. Fridának és Isabelnek azonban ez sikerült; olyannyira, hogy az utóbbi mindenét kockáztatja a másikért. Őszintén szólva nagyon megható volt az egymás iránti szeretetük - ki is sírtam a szemem. 

Természetesen tele van a mű nem várt csavarral és erős érzelmekkel. Nem egyszerű megemészteni őket, hiszen sorról sorra kapjuk az újabb adagot. A vége pedig nagyon nem az, amire az ember számít, de méltó befejezése a történetnek!

Összességében azt kell mondjam, hatalmas kedvencet avattam! Bár jól tudom, hogy nem fog tetszeni mindenkinek, viszont, ha jól kezeled a megosztó könyveket, hatalmas kincsre számíthatsz!

És hogy hány éves kortól ajánlanám? Mindenképpen 16 éves kor felett és akkor is úgy, hogy figyelembe vesszük az olvasó érzékenységét!

Megj.: A nevek a könyvben kisbetűvel vannak írva, jelezvén a nők alsóbbrendűségét, de nekem nem volt szívem így írni őket.

Amennyiben elolvasnád, a Librinél megvásárolhatod!

Írta: Isabel 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések