2020. október 27., kedd

Hercegnők - Legszebb mesék


 Ezt a mesekönyvet a napokban kaptam az édesanyámtól és őszintén szólva nagyon örültem neki.
A Grimm testvérek meséin nőttem fel, ám sajnos csak könyvtárból tudtam kikölcsönözni a gyűjteményüket, így ezt a válogatást igazán nagy becsben fogom tartani.
Miután kigyönyörködtem magam a borítóban, itt ért az első meglepetés: olyan meséket is tartalmaz, amelyeket eddig nem ismerem. Igaz, ez csak plusz pont, hiszen így nemcsak azokat olvastam, amiket már kívülről tudok.
A belső grafika is ugyanolyan szemet gyönyörködtető, mint a borító, majdnem minden lapra jut egy belőle.

Ha egy történetet kell kiemeljek az Hófehér és Rózsapiros lenne. Nemcsak azért, mert eddig ismeretlen volt számomra, hanem azért is, mert hozta azt a jól ismert " jó elnyeri jutalmát, a gonosz pedig amit érdemel" érzést. Igen, tudom, hogy  a világ nem így működik, mégis, gyermekként olyan jó volt hinni a jóság eredendő erejében és szurkolni nekik egészen a történet végéig. 

Nem voltam sosem az a tipikus hercegnő - alkat, nem vártam a királyfit fehér lovon, hogy megmentsen, sőt némelyik mese, ami így végződik, már kislányként is idegesített.  Viszont azt szerettem, mikor a főhősben  - legyen az lány vagy fiú - a világ felismerte a lehetőségeket és segített neki egy jobb élet kialakításában.

Ez a mesegyűjtemény is ezt erősítette bennem és remélem, ha megveszitek, Ti és esetleg a gyermekeitek is hasonló tanulságokat tudtok majd levonni. 
Mivel a betűk elég nagyok, nemcsak közös, de önálló olvasásra is tökéletes!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődéseteket, és visszautaznátok egy picit az időben, a könyv megvásárolható az Auchan webáruházban!

Írta: Isabel 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések