2022. szeptember 26., hétfő

Szilágyi Heléna - Diabolika


 Először is szeretnék elnézést kérni a szerzőtől, amiért eddig tartott az olvasás. Be kell valljak valamit: mióta kézhez kaptam a regényt háromszor olvastam ki! Olyannyira nekem íródott, hogy még az olvasást is elfelejtettem jelölni molyon; csak levettem a polcról és újrakezdtem. Pár hete is mondtam valakinek mennyire imádom a történetet és....mindegy a lényeg, hogy nem azért nem értékeltem eddig mert nem szerettem, hanem mert nem volt kapacitásom a blogra. És hogy miért hagytam A szerzői hét olvasásai közül utolsónak? Mert  ebben a regényben egy picit önmagamra ismertem. De nézzük is, miről is beszélek.

A történetben az égieknek elegük lett a pusztításunkból és egyességet kötöttek Luciferrel: a Mennybe nem lehet már bejutni többé, így a démonok kiirthatják az emberiséget. Ők laknak Diabolikában: törvényeik szerint a démonok hatalma megkérdőjelezhetetlen, az eltérő fajba tartozók nem keveredhetnek egymással és csak egy az egy elleni küzdelmek érvényesek.
Ha szabályszegés történik, lett légyen bárki, számolhatja a perceit, mert nem sok marad neki hátra. 

A történet váltott szemszögben tárul elénk és rengeteg lénnyel találkozhatunk. Kiemelhetném a nagyszerű világfelépítést vagy a romantikus szálat is- de mivel tudjátok, hogy nagyon nem ezektől szoktam elájulni, mondom azt, ami miatt egy kincs lesz számomra ez a könyv. 
Lucifer alakja. Nagyon tetszett, ahogy megformálta a karaktert és az is, hogy milyen célt kapott - visszavenni a hatalmat a fiaitól. Egyszerűen végigfut rajtam a hideg, a szó legjobb értelmében.
A démonok ábrázolása sem az a "romantikus, megváltoztatható figura" hanem valóban gonosz lények. Elképesztő, ahogy Heléna megalkotta őket..... 

De hogy ne ijesszek el a könyv olvasásától senkit, mint mondtam van benne romantika, egy csipet erotikával fűszerezve, fekete humor, illetve olyan csavarok és összefüggések, melyeken emberként is érdemes elgondolkodni.

A borító nagyon egyedi, illik a történethez, az illusztrációk pedig csak fokozzák ezt a sötét hatást. 

Az írónő zseniálisan ír. Nem csak képes volt a figyelmét ennyi lény között felosztani, de minden szálat kézben is tartott egészen a történet végéig. Nem is értem, miért nem kapkodnak utána az országban, mikor tehetséget keresnek az irodalom palettáján.....Tudjátok, hogy nem szoktam így kiemelni senkit, de most nem fogom vissza magam.

Hatalmas gratuláció illeti őt, a munkájáért! Biztos vagyok benne, hogy  sokunkat...kikapcsol majd!

Ha te is szereted az ilyen történeteket, mindenképpen nézz el a Líra kínálatába, mert nagyon megéri!

Írta:Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések