2021. február 25., csütörtök

J. R. R. Tolkien - Befejezetlen ​regék Númenorról és Középföldéről


 Nagyon érdekes volt számomra ez a könyv, bár nem vagyok nagy Gyűrűk Ura rajongó. Ettől függetlenül szeretem az író munkásságát - A Hobbit kifejezetten a kedvencem.

Nagyon szeretem a szerző fantáziavilágát, mely annyira egyedi és sokszínű, hogy sok író vágyálma megközelíteni a szintjét. 
Mindazonáltal ebben a könyvben rengeteg ismeretet halmozott fel és, mivel a A Gyűrűk ura nem igazán maradt meg bennem, néha elvesztem a részletekben.

Viszont az kifejezetten tetszett, hogy nagyon részletgazdag az egész írás. nemcsak apró morzsatöredékeket kapunk, de nyelvészeti kérdésekre is válaszokat kapunk. Igaz, ezek a részek picit lassították számomra az olvasást, de csodálattal szemléltem, hogy Tolkien ennyire mélyrehatóan alkotta meg a világát.

A több befejezetlen történetet egyébként mindenképpen úgy érdemes olvasni, hogy a főbb művekkel tisztában vagyunk - máskülönben arra a sorsa juthatunk, hogy bár a leírtak érdekesek, nem tudjuk hova kapcsolni őket. Ez pedig nagyon a kedvünket szegheti olvasás közben. (Én is így jártam.) 

Amit még kiemelnék, hogy számomra nagyon imponáló, hogy Christopher így megőrizte édesapja hagyatékát. Időt és energiát nem sajnálva szedte egy csokorba a meg nem jelentetett részeket, hogy mi olvasók mindinkább részesei legyünk ennek a varázslatos világnak. 

Szerintem egyszer az életben mindenképpen érdemes elolvasni - függetlenül attól, hogy mennyire szeretjük a szerzőt, mert sokat tanulhatunk belőle.

Amennyiben kedvet kaptál az elolvasásához, a Magvető Kiadónál megrendelheted!

Írta: Isabel
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések