2023. július 3., hétfő

Bodnár Alexandra (szerk.) - Halálosan szeretlek- Véres Valentin-antológia


 A most következő novelláskötetről már sok jót hallottam még azelőtt, hogy belemerültem volna. Igaz, ez kétélű fegyver lehet, mert nem egyszer előfordult már velem, hogy amit nagyon jónak tartottak mások, nálam éppen az ellenkező hatást váltotta ki. De mondom is a véleményem! 

A kötet 30 novellát tartalmaz, 17 különböző szerzőtől. Mindig ámulatba ejtő számomra, mikor ennyi ember összefog azért, hogy valami értéket alkothassanak. Már ezért tiszteletet érdemelnek!
Az illusztrációkat Szilágyi Heléna készítette, ami ismét precízre és különlegesre sikerült.

Olvasásnál magam is meglepődtem, mert már az első novella úgy felhúzott. hogy csak na! Monos Anett: Testbörtön című írása betalált. Nagyon. A történet röviden annyi, hogy egy fiatal lányt évek óta erőszakol a nevelőapja. Mikor elérkezne a szabadulás pillanata az sem hoz megváltást a lány számára...Tudom, hogy ez csak fikció, (legalábbis remélem), de a szerző annyira élethűen ábrázolt dolgokat, hogy olyan indulatokat váltott ki belőlem, amikre én sem számítottam. Le a kalappal az írónő előtt!

A második kedvencem HoRa: Vörös Démonja volt, ami egy hátborzongató történet egy másvilági lényről és a megtört szívekről. Olvastam már hasonlót viszont azt a sötét hangulatot, ami kell egy igazi borzongáshoz, nagyon jól hozta. És érzelmileg is picit felüdülés volt Anettéhez képest.

Orosz Krisztián: Égető nagy Éhség c. alkotásától kirázott a hideg. Az, hogy E/1-ben írta meg a történetet, ráadásul nem az áldozatok szemszögéből, nagyon tetszett. Úgy gondolom, a nehezebb utat választotta így, de nagyon jól tette.

Szollár Bencét vártam a legjobban olvasáskor és nem kellett csalódnom! Az Egy romantikus este fantasztikusra sikeredett. Zombik és egy szerelmes férfi, aki nem képes reálisan dönteni párját illetően.  Ha a jégvirágoknál azt mondtam, hogy egy-egy történetből regény kellene, akkor itt Bencééből tudnék hasonlót elképzelni. 

Nem szeretnék mindenkit megemlíteni, csak a számomra legmaradandóbbakat emeltem ki. Mivel van választék bőven, azt mindenki találhat magának kedvenceket. 

A kötetben minden cselekedet alapja a szerelem, lett légyen az bármi. Viszont, mint a példáimból is látszik, itt a sötét és beteges oldalát helyezték a szerzők előtérbe. Semmi szeretetteljes, vagy romantikus dolog nincs benne, hiába épül a szerelmesek napja köré. Nagyon tetszett ez a felfogás, ahogy hogy nem a rózsaszín ködöt látjuk. 

Az pedig, hogy mennyire lett hátborzongató, mindenkinek az ingerküszöbére bízom. Én, aki nagyon szeretem az ilyen történeteket, tudtam tőlük aludni,viszont nagyon -nagyon jól szórakoztam. Mindenkinek ajánlom, aki nem fél belépni egy sötét világba...még akkor sem, ha szerelmes!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a kötet ingyenesen letölthető a FairBooks Kiadó weboldaláról! Ezúton is köszönöm a szerzőknek, hogy ezt az utat választva díjmentes elérhetővé tették nekünk!   

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések