2020. március 7., szombat

Bálint Erika - A Nap csókja

Bálint Erika írónővel  körülbelül egy hónapja készítettem interjút és már akkor megígértem, hogy elolvasom A Nap csókja című regényét. Mivel ez volt az első olvasásom tőle, elvárások nélkül vetettem bele magam a világába.

 A történet annyira életszerű, hogy az embernek szinte lelkiismeret furdalása támad, amiért nem tud segíteni a főszereplőnek. Léna egy boldogtalan házasságban élő, család centrikus nő, aki sok negatívumot tapasztalt már az érzelmek terén.
Házassága már a kezdetektől fogva hiba volt; és őszintén szólva, amikor ez nyilvánvalóvá vált a számomra, más szemmel folytattam az olvasást. Olyan kérdések kavarogtak bennem, hogy vajon hogyan lehet felismerni az évek óta tartó rossz kapcsolatokat? Miképpen lehet ezt elfogadni és tenni ellene, ha olyan személyiség, mint a főszereplő? Ha valaki úgy élte le élete nagy részét, hogy mindig a mások által elvárt dolgokat cselekedte, vajon képes szembemenni önmagával?
Mivel Léna őszinte empátiát váltott ki belőlem végig azért szurkoltam, hogy rendeződjön az élete. Nem úgy ahogy a világ elvárja, hanem úgy, hogy valóban jó legyen a számára.
Azért ebben a fortyogó kavalkádban volt valaki, akit ugyanannyira megszerettem, mint őt: ez pedig a barátnője. Szókimondása és életszeretete szerintem nagyban hozzájárult ahhoz, hogy Léna ne kapjon teljes idegösszeomlást. Bár sokszor nem érettem egyet nézetével, mégis olyan életigazságokat mondott ki, amiken érdemes elgondolkodni.
És ha már itt tartunk, Bálint Erika igazán tudja, hogyan érintse meg az ember lelkét. Nagyon tehetséges írónak gondolom, és bár a téma amit választott nem egyszerű, mégis kedvességével és bölcsességével még nekem is sikerült elgondolkodnom az életemen, pedig erre nem minden könyv tud rávenni.
A borítóról muszáj szót ejtsek, így az értékelés végén: az olvasás előtt csak annyit érzékeltem belőle, hogy szép, ám nem igazán tudtam összeegyeztetni a fülszöveggel. Mikor azonban végeztem a regénnyel rájöttem, hogy teljesen illeszkedik a tartalomhoz. Sőt, minden ember életébe kívánok egy átszűrődő fénysugarat.
Szeretnék gratulálni a Könyvmolyképzőnek, mert egy az egyben tökéletes regényt kaphatunk ezúttal tőlük!

Ha felébresztettem a kíváncsiságodat, a kiadónál leadhatod a rendelésed!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések