2021. július 14., szerda

Kristin M. Furrier - Elveszett múlt


Szeretném megköszönni a szerzőnek, hogy megjelenés előtt olvastam a könyvét! Kalandos hétvégében volt részem!

Nem ez volt az első olvasásom az írónőtől, Az üveggyémánt átkát már értékeltem itt a blogon. Aranyos és kedves történet, de maximálisan nem voltam elégedett. 

Most viszont nagyon jól szórakoztam! Igaz, azt hozzá kell, hogy tegyem az új könyv kissé komolyabb tartalommal bír, ezáltal inkább kamaszoknak ajánlanám. Na, de nézzük is, hogy miről beszélek:

A főszereplőink Moira és Móric, két egyetemen tanuló fiatal, akik Egerkövesden élnek. Természetesen ezt a varázslatos természet közeli helyet nem találjuk a térképen, hiszen a Fantáziavilág eltakarja előlünk. Hozzátenném, hogy ahhoz képest, hogy egy kitalált hely, az írónő olyan részletességgel mutatja be, mintha magunk is sétálhatnánk a városban. Nagyon szép munka volt, teljesen képes voltam vizualizálni mindent, amit szeretett volna.

Szóval a két fiatal egy nap kikapcsolódásra vágyik: ezért csónakázásra vágyva mennek és elmennek várat nézni. A fiú nagyon örül ennek, ugyanis fülig szerelmes Moirába. Ám egy furcsa idegennel hozza őket össze a sors: az idős öregúr egy verset ad Móricnak és arra kéri, követve a nyomokat változtassa meg a saját és a családja életét.

Az írónő nagyon szépen adagolja az információkat, minden fejezetben van egy csavar vagy elejtett mondat, ami miatt lehet izgulni. Tetszettek a történelmi és irodalmi utalások is - fontosnak tartom, hogy legyenek ilyenek egy gyerekeknek szóló könyvben. Ki tudja, hátha ettől kap kedvet, egy Vukhoz, Tüskevárhoz vagy az Egri csillagokhoz.

A cselekmény a rejtély miatt nagyon izgalmas - nem hiszem, hogy van olyan gyerek, aki nem lenne szívesen a fiatalok helyében és ne szeretné megfejteni a titokzatos idegen titkát. Még én is szerettem, pedig bőven túl vagyok az ifjúság korosztályon.

Szöveg szempontjából gondozott, nem találtam benne sem helyesírási, sem pedig stilisztikai hibát.

A végére hagytam a kedvencemet: a borítót és az illusztrációkat. Egyszerűen gyönyörű mind a kettő! Miközben nézegettem őket az jutott eszembe, hogy mennyire igaz a mondás: a kevesebb néha több. 

Bár, Az üveggyémánt átka borítója is tetszett, ez teljesen más színvonal és nagyon jól illett Kristin fejlődéséhez. A fejezetekhez tartozó rajzok pedig feltették az i-re a pontot. Néha csak egy pici részletet kapunk - például egy érintést - de ez pont elég ahhoz, hogy beindítsa a fantáziánkat.

Összességében azt kell, hogy mondjam nagyon elégedett vagyok, bátran ajánlom 14 éves kortól felfelé bárkinek! Igényes, szórakoztató magyar regény az ifjúságnak!

Amennyiben te is szereted a hasonló történeteket, a NewLine Kiadónál leadhatod a rendelésed!

Írta: Isabel


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések