2020. március 6., péntek

Zalán Tibor- Bongóc kalandjai




Nagyon szeretem a meséket, szinte válogatás nélkül elolvasok bármit.
Zalán Tibor: Bongóc kalandjai már akkor felkeltette az érdeklődésem, mikor Nikitől megkaptam. Ám azt kell mondjam, kicsit csalódottnak éreztem magam.
A történet egy kis manóról szól, aki az erdőben él és imád enni. A kissé nagyszájú, de szerethető főhősünk könnyen belopja magát az ember szívébe.
A könyvet ékesítő illusztrációk nagyon feldobják a történetet, igazán életet leheltek a karakterbe. Visszafogott stílusban, de igazán kidolgozott képeket kapunk, innen is gratulálok a grafikusnak.
És itt jön a negatív rész. Sokat gondolkodtam, miképpen is értékelhetném ezt a könyvecskét, mert olvasás közben nagyon elfáradtam.
A folyamatos nagybetűvel szedett szöveg, nagyon fárasztó volt. Ahhoz képest, hogy nagyon olvasmányos és az ötven oldalt sem éri el, de sajnos jó pár órába tellett a végére jutnom. Ezt csak tetézte, hogy egy-egy oldalon véletlenszerűen ki vannak emelve betűk, melyeket nem is igazán tudtam hova tenni. Aztán mikor eljutottam az fülszövegig rájöttem, hogy ennek az egésznek meg volt a maga célja: a betűket és az olvasást szeretné megszerettetni az éppen tanuló gyerkőcöknél. A szándék nemes, de úgy gondolom, hogy akik olvasni tanulnak számukra is zavaróak az eltérő betűtípusok. Úgy gondolom, hogy ha bizonyos részek után kiemelt volna a szerző részeket és abban az adott tanulnivalókat, jobb megoldás lett volna. Itt azért hozzá kell tennem, hogy nem vagyok pedagógus, pusztán csak a saját tapasztalataimat írom le.
Ettől függetlenül érdemes egy esélyt adni a könyvnek, mert a történet és a karakterábrázolás kicsiket és nagyokat is elvarázsolhat.

Ha felkeltettem az érdeklődésed, a Librinél leadhatod a rendelésed!



Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések