2022. május 12., csütörtök

Egy fiatal tehetség. aki a rímekben találta meg a hangját - Interjú Smidhoffer Eszterrel



A következő percekben egy fiatal, tehetséges költőt szeretnék nektek bemutatni Smidhoffer Eszter - Rímekben az életem című verseskötete egy friss gyöngyszem a magyar palettán. Ezúton is gratulálok neki és kívánom, hogy minél több emberhez eljussanak versei. Ismerjük meg őt együtt!

Kérlek, mutatkozz be a blog olvasóinak! Mit tudhatunk rólad?

Immár hét éve írok verseket. Először még csak a gyermekkorról, szerelemről, érzésekről születtek írások, majd jött a természet és később kifejtettem különböző gondolatokat is verseimben. Eredetileg újságíró vagyok, így mindig is közel állt hozzám az írás. Emellett dolgoztam óvodában is, mint pedagógiai asszisztens, vigyáztam gyerekekre, voltam bolti eladó is többek között. Mára pedig nagy vágyam vált valóra, hogy gyermekkönyvtárban dolgozhatom.

Ez az első publikálásod. Milyen érzésekkel éled meg a megjelenést és a publikálást?

Eleinte nagyon féltem, izgultam, hogy vajon mit szólnak hozzá az ismerőseim, környezetem. Majd, ahogy jöttek a pozitív visszajelzések, megnyugodtam, hogy talán jó úton járok. Remélem sokakhoz eljut a kötet, sokak tetszését elnyeri és kicsit bearanyozhatom az emberek napját.

Miért pont a verseknél érezted azt, hogy számodra ez az az út, amelyiken a leginkább ki tudod fejezni önmagad?

Mindig is szerettem a dallamos, ritmusos írásokat, már általános iskolában is közel álltak hozzám a versek, szívesen tanultam őket. Valahogy, amikor eszembe jut egy téma, már jön is rá a rím, hogy mi hangzana jól, mi cseng össze az adott szóval.

Mik azok a dolgok, érzések, melyek téged inspiráltak?

Elsősorban a saját életem eseményei, de a közvetlen környezetem is. A gyermekkori, iskolás témájú versek a saját élmény mellett sok általánosságot is tartalmaznak, mellyel úgy gondolom, sokan tudnak azonosulni. 

Van olyan költő akire példaképként tekintesz?

Ady Endre az első számú, akire mindenképpen, emellett Radnóti nagy kedvenc. Kedvelem még Fodor Ákos haikuit, tetszik benne, hogy az egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége.

Modern vagy klasszikus verseket találhatunk a kötetben?

Inkább modern, bár úgy fogalmaznék, hogy páros rímelésű versek. Előfordul itt-ott szabadvers, ahol kevésbé a rím a fontos. A szótagszámokra nem figyeltem, nálam nem ez a mérvadó.

Magánkiadásként jelent meg a kötet: tőled lehet megvásárolni. Miért ezt a formát választottad?

Úgy gondoltam, talán könnyebb kezdő, szárnypróbálgató szerzőként, íróként ezt a vonulatot kipróbálni, hiszen már alacsony példányszámtól is nyomtatnak, így akkor sincs tragédia, nagy veszteség, ha mégsem fut be a kötet.

Ki segített abban, hogy a versek valódi könyv alakot öltsenek? A borítód nagyon szép: egyszerű de harmonikus külsőt kölcsönöz: Mesélnél egy pár szót a háttérmunkáról is?

A borítót Kocsondi Nelli keszthelyi grafikus tervezte, akinek ezúton is köszönöm ezt a mesés mintát, munkát, nagyon elégedett vagyok vele. Nellivel az első pillanattól kezdve könnyű volt a közös munka, hamar ráérzett, milyen borítóra, színekre gondoltam. Azt pedig a Könyvműhelynek köszönöm, hogy könyv formájában megjelenhettek a verseim.

Eddig milyen visszajelzéseket kaptál a kötetről?

Eddig pozitívak voltak a visszajelzések, aminek nagyon-nagyon örülök. Remélhetem csak, hogy ez így is marad a továbbiakban.

Ha ki kellene választanod egyet az alkotásaid közül, melyiket emelnéd ki?

Talán a Lélekcsavar című versem, ami a közelmúltban bekerült egy antológiába is. 

Milyen terveid vannak ezután?

Egyelőre szeretném, hogy ezt a kötetet minél többen megismerjék, megszeressék. Később szívesen kiadnék egy novelláskötetet, mely egy gondolatfüzérként szolgálna különböző témákban. Ilyen például a babonák, a kitartás, az, hogy mi az igazán fontos az életben, sorsok, hitek, tévhitek, stb.

Köszönöm szépen a kérdéseket, megtisztelő volt válaszolni rájuk! 

Ezúton is sok sikert kívánok az utadon!

Amennyiben szeretnéd, keresheted a verseskötet hivatalos Facebook-oldalát, vagy saját példányt kérhet az alábbi e-mail címen is!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések