2023. július 3., hétfő

Koós Patrícia (szerk.) - Jégvirágok - Évszakok Antológia


 Először szeretném megköszönni Szilágyi Helénának, hogy elolvashattam az antológiát! Mindig bajban vagyok, mikor különböző stílusú szerzőktől olvashatok egy kötetben, mert van, ami nagyon tetszik, de olyan is, ami nem annyira nekem íródott és ilyenkor egy pici lelkiismeret furdalást érzek, miképpen írhatnék a kötetről.  Kérlek, vegyétek figyelembe, hogy ez csak  szubjektív vélemény, ami nekem nem tetszik annyira, lehet nektek az lesz a kedvencetek! De nézzük az elejétől!

A borító és a cím is nagyon figyelemfelkeltő, bár az utóbbit a novellák elolvasása előtt nem igazán tudtam hova rakni. Aztán persze, minden világos lesz, hiszen nagyon erős szerepet játszanak az évszakok a történetekben, mint motívumként, mint pedig metaforikusan.
A borítóterv és az illusztrálás Iván Eszter munkája, akinek a munkájával még nem igazán találkoztam, de nagyon tetszik, minden elem ami ide tervezett. Mindegyik nagyon jól kifejezi a történet mondanivalóját, úgy, hogy az egyszerűséget megtartotta. Gratulálok, szerintem nagyon jól sikerült!

A kötetben 10 történetet kapunk melyek mindegyike kapcsolódik valamilyen formában a szerelemhez, kapcsolatokhoz. Na most azért vagyok itt egy picit bajban, mert számomra a romantika akkor tud hatni, ha az egy nagyobb esemény kiteljesedése. Lehet kiöregedtem már a az erős, de a semmiből jövő szerelemből, nem tudom... Ezzel nem akarok  bántani senkit, tudom, hogy ennek is megvan a maga varázsa, de számomra kevés ahhoz, hogy érezzem, hogy romantikus hangulatba kerültem és ott lennék az adott szituációban.Na most, nagyon megörültem, mikor találtam hozzám szóló novellákat is.

Az első és nagy kedvencem, Alex L. Hooper: Sárkánybőrben volt. Egy olyan történetet kapunk, mely a romantika mellett izgalmakat is tartalmaz! Egy lányt elrabol egy sárkány, akiről kiderül, hogy az a jóképű férfi, akivel kölcsönösen vonzódnak egymáshoz! Logan átkát meg kell törni, de ehhez nem elég csak a vágy, szerelem is kell. Itt fontos szerepet kapnak az évszakok, hiszen az életet és a halált is jelképezik. Nagyon durván jó történet, innen üzenem a szerzőnek, hogy ez nem egy novellát ér; regényt kórnék szépen belőle. Annyi lehetőség van benne, úgy olvastam volna még!

A második, akit kiemelnék, M.Z. Chapelle: Ősz után a tél című munkája. Itt nem álltam meg sírás nélkül, hiszen a szereplőknek óriási veszteségből kell egyedül felállniuk, hogy aztán együtt, kéz a kézben folytathassák útjukat. Nem egyszerű feldolgozni, ha elveszítünk valakit és az emlékével továbbélve realizálni azt, hogy mással is lehetünk boldogok. Ezt az írónő nagyon szépen átadta a sorain keresztül. Itt is fontos szerepet játszanak az évszakok csak most a bánatból indulunk a boldogság felé! Nagyon szépen köszönöm, hogy ezt így megírtad!

A harmadik amit nagyon élveztem, az Szilágyi Heléna írása. Tudjátok, hogy én nagyon szeretem azt a szemléletet, ahogy ő hozzááll a fantasykhoz. A Holtak Birodalmában, a görög mitológiába, azon belül Hádész életébe csöppenünk bele és megtudhatjuk, hogy bizony az alvilág ura is lehet szerelmes. Sosem gondolkodtam róla, de nagyon élveztem ezt a változatosságot. Szeretem, ahogy a szerző mindig tud valamit mutatni azoknál a történeteknél, amik szinte már lerágott csontnak számítanak. Nála nem létezik ez a kifejezés, azt hiszem. 

Amit még megemlítenék az HoRa: Múlt és jövő határán című műve. Szó szerint kirázott tőle a hideg, de nagyon tetszett! A vezérfonal egy álom egy titokzatos  fiúval, akihez a főszereplőnket titokzatos erők és a múlt fűzi, nagyon szerettem ezt a sejtelmességet, valóban hátborzongató volt végigolvasni. De tudjátok, hogy én ezt nagyon szeretem, igaz?

Mindegyik általam kedvelt történetben fontos a szerelem és a testi kapcsolat is, de mint mondtam itt csak kiemelik, segítik a lényeget, nem azok csúcspontok. 

A többi is novella is szépen felépített történet, fontos vagy éppen szórakoztató mondanivalóval, csupán csak számomra a fenti négy hagyott nagyon maradandó nyomot!

Zárásképpen még két dolgot szeretnék megjegyezni. Az egyik, hogy a szerzők nem tudták milyen véleménnyel leszek az írásaikról, nem beszélünk sosem ilyesmiről, csak amikor már kiment az értékelés. 

A másik dolog pedig, hogy mindent összevetve is nagy gratulációm a szerzőknek hiszen tényleg egy színes kötetet kaptunk. Mindenki megtalálhatja benne korának, élethelyzetének, lelkivilágának megfelelő történetet, amivel azonosulhat. Az, hogy kinek mi tetszik, az egyéni viszont a kötet színvonalából semmit sem von le!

Amennyiben te is el szeretnéd olvasni és megtalálni a kedvencedet, keresd a FairBooks Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések