2020. március 18., szerda

Arany János - A kismalac és a farkasok




Mivel nagy meserajongó vagyok, anyukám meglepett egy mesekönyvvel, mely az egyik kedvenc költőm, Arany János válogatott történeteit tartalmazza.
Jó volt ismét belecsöppenni gyermekkorom világába: A kismalac és a farkasok, A macska és az egér és társaik segítségével.
Mondanivaló szempontjából természetesen másként látjuk a dolgokat gyerekként és felnőtt fejjel. Amíg kicsiként örültem, hogy a gonosz farkas nem tudta megenni a malackát, most azért elgondolkodtam a büntetése súlyosságán. Némelyik mese egész érdekes dolgokat indított el bennem az önzésről, a lustaságról és arról, hogy sokszor  mennyire csak magunkra figyelünk a környezetünk helyett. Ám mivel általában a korosztály, melyekhez ezek a történetek szólnak, míg ártatlan lélekkel rendelkeznek, ezért én sem szerettem volna ezeket a gyerekkori kedvenceket felnőttként bepiszkítani. Megpróbáltam kizárni a tudatomat és a bennem élő gyermekre hallgatni és így már elég kellemes félórában volt részem.
Nekem a 2018-as kiadás van meg, melyben az illusztrációk nagyon aranyosak. A nyolc meséhez készítettek egy vagy több képet, amik színesek és nagyon kellemes rájuk pillantani olvasás közben. A kemény borító pedig hasznos, tekintve hogy a kicsik mennyit nézegethetik majd.

Esti olvasáshoz nem ajánlom, mert megijedhetnek a kisebbek, viszont délutáni kikapcsolódáshoz, közös időtöltéshez igen! Együtt nézegethetjük a képeket és olvasás után, akár meg is beszélhetjük a cselekményt, a kicsikkel, hogy minden kérdésük megválaszolásra kerüljön!

Ha felkeltettem az érdeklődésed, keresd a könyvet a Lira weboldalán!

Írta:Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések