2021. június 3., csütörtök

Mészáros Dorka - Felelsz vagy mersz?


 Lassan nyári szünet és szerencsére már a nap is egyre többet süt, így olvashatunk a szabadban.Én is ezt tettem és ennek fényében valami könnyed, szórakoztató olvasmányra vágytam.

Az írónőtől még nem olvastam, de amikor megkaptam a könyved, a borítója teljesen lenyűgözött. Alapjáraton nem vagyok oda a rózsaszínért, de itt minden annyira harmonikus, hogy ez azonnal megszerettem.

Történetünk főszereplője Bori, egy igazi kamaszlány. Igyekszik a legjobbat kihozni a tanulásból, de természetesen megtalálja őt a szerelem is. Olyan szituációkat él meg, melyek a 15 évesek számára ismerősek lehetnek: kavarások, szerelmek, barátságok és minden, ami egy ilyen korú lányt foglalkoztathat.
A regény a lány naplója, aminek nagyon örültem, hiszen komolyabban én is ebben a korban kezdtem el naplóírással foglalkozni. Ezt a szokásomat a mai napig megőriztem, de az, hogy akkor megtanultam, hogyan írjam ki magamból a frusztrációmat, sokat segít a felnőtt gondok legyőzésében.

A karakterek nagyon maiak: egy lány könnyen átérezné Bori gondjait. Nem egyszerű helytállni az iskolában, megérteni másokat és saját magunkat, továbbá a szüleinknek is megfelelően viselkedni. Pláne ha nem akarunk nagyon nyominak tűnni az osztálytársaink előtt.  Ezeket a a gondolatokat élhetjük át a kislánnyal és azt kell mondjam,  a szerző nemcsak bemutatja ezeket, de végig is vezet minket az úton - egészen a megoldásig.

Ez volt az első könyvem az írónőtől, de biztosan nem az utolsó. Bár a mondanivaló néha kusza, de ez csak növeli a hitelességet: egy ennyi idő lány pont így fejezi ki önmagát.

Ajánlom minden nyolcadikos lánynak, hiszen nemcsak tanulságos, de nagyon szórakoztató olvasmány  is. A szünidőre tökéletes lehet! Nálam biztosan újraolvasós lesz!

Köszönöm szépen a Menő Könyv Kiadónak, hogy lehetőséget kaptam az olvasásra!

Amennyiben megtetszett az ajánlóm, többek között a Lírában leadhatod a rendelésed!!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések